حجت الاسلام محسن ملک پور، قانون را حافظ امنیت جامعه دانست و گفت: قانون مداری افراد جامعه متاثر از قانون مداری حکمرانان است.
کد خبر: ۹۴۷۴۳۰۲
|
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور، در جمع مسئولان، مردم بسیجی  فارسان به تصويب قانون اساسي اشاره داشت و گفت: تصويب قانون اساسي در سال ۱۳۵۸، روز ۱۲ آذر را روز قانون اساسي نام‌گذاري کردند، مسئله قانون و قانون‌مداري مثل مسئله عدالت اجتماعي که ثمره و نتيجه قانون است، از مباحث مهم جامعه است و تا عدالت اجتماعي محقق نشود، افرادي خود را ملزم به رعايت آن نمي‌دانند، با تمرد از قانون هرج‌ومرج درست مي‌کنند،مرحله اول حکومت‌ها قوانين عادله را وضع مي‌کنند با روش‌هايي که هر جامعه‌اي دارد، بعد با التزام و رعايت قانون و قانون‌مداري افراد جامعه، عدالت اجتماعي محقق مي‌شود.

امام جمعه فارسان افزود: عدالت اجتماعي يکي از اهداف رسالت انبياي عظام است و اين مطلب را در سيره همه پيامبران به‌ويژه سيره رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم مي‌توانيد دنبال کنيد، حضرت در مورد کساني که به حريم قانون تجاوز مي‌کردند مطلقاً گذشت نداشتند و قانون را در مورد قانون‌شکنان با سرعت و بدون مسامحه با رعايت عدل اجرا مي‌کردند و در مورد نزديکان خودشان سخت‌گيري‌شان بيشتر بود.

وي بيان داشت: قانون حافظ امنيت جامعه است و نمي‌شود به بهانه‌هاي مختلف ناديده گرفته شود، پس اين مهم وقتي به نتيجه مي‌رسد که حاکمان قبل از اجبار شهروندان به رعايت قوانين، خودشان ملتزم باشند و به آن قانون عامل باشند تا بعد بتوانند ديگران را هم وادار به انجام کنند، چون قانون مداري افراد جامه متأثر از قانون‌گرايي حکمرانان است.

حجت‌الاسلام ملک پور، تصريح کرد: اگر حکمران خودش قانون را رعايت نکند ببينيد چه اتفاقي خواهد افتاد، نبايد قانون مداري جامعه متوقف به قانون مداري حکومت و حکمرانان باشد اما عکس‌العملي است که به وجود مي‌آيد. اين حرکت اين عکس‌العمل را خواهد داشت،بعضي‌ها با اين مسائل خيلي عادي برخورد مي‌کنند؛درحالي‌که حساب‌ و کتاب اين مسائل خيلي سخت است.

 امام‌جمعه فارسان با اشاره گفت: ۱۶ آذر سالگشت شهادت و زخمي شدن تعدادي از دانشجويان معترض به حضور رئيس‌جمهور آمريکا در سال ۱۳۳۲ است که به‌روز دانشجو نام‌گذاري شده است، ياد و خاطره همه دانشجويان شهيد را گرامي مي‌داريم و از خداي تعالي علو درجه و رفعت مقام آنان را خواهانيم.

حجت‌الاسلام ملک پور بيان داشت: همان‌طور که مي‌دانيد در تاريخ معاصر ايران يکي از اصلي‌ترين جريانات اجتماعي که در تحولات سياسي کشور نقش داشته، جنبش دانشجويي بوده است و به‌خصوص بعد از انقلاب پر رنگ‌تر و فعال‌تر و در مقاطع خاص وظيفه خودش را با بصيرت انجام داده است، ولو دشمنان تلاش کرده‌اند تا بانفوذ در اين مجموعه روح استکبارستيزي و استقلال‌طلبي و آرمان‌خواهي آنان را از کار بيندازند اما تاکنون موفق نشده‌اند و ان‌شاءالله در آينده هم نخواهند شد.

کارشناس مسایل مذهبی تصريح کرد: نه‌تنها دانشجويان بلکه ملت بزرگ ايران باروحيه استکبارستيزي و انقلابي که دارد دست از مبارزه با آمريکا و اذناب پليد و نوچه‌هاي زبون او نخواهد کشيد و هميشه فريادش بر سر آمريکا بلند است، در طول اين سال‌ها دانشجويان تلاش کردند تا نشان دهند که براي ارتقاء سطح علمي و پيشرفت کشور احساس ضعف و انفعال و بن‌بست ندارند و در اين زمينه موفق بودند.

وي اظهار داشت: قطعاً دانشگاهيان اعم از استاد و دانشجو، باروحيه انقلابي با برنامه براي پيشرفت کشور شب و روز ندارند و به تهديدهاي استکبار هم توجه ندارند و همين تلاش و روحيه، خار چشم استکبار است و دشمنان براي از کار انداختن اين قشر فرهيخته جامعه برنامه دارند و پول خرج مي‌کنند و روشي که مدتي است دنبال مي‌کنند و عزيزان بايد مواظب باشند که در دام نيفتند، اين است که با جنگ رواني و القاء تفکرات خود، عناصر فعال و هوشمند و نخبه و دانشمند را با اهداف خود همراه کنند و از مسير انقلاب جدا سازند.

حجت‌الاسلام ملک پور در پايان گفت: در اين دوره که همه قسمت‌هاي کشور در حال تحول هستند قشر مهمي که مي‌توانددر عرصه‌هاي مختلف تحول، به همه دستگاه‌ها کمک کند دانشجويان هستند که هم از جواني و نشاط برخوردند و هم علم و آگاهي لازم را دارند، در راه خدمت به کشور امروز هيچ عذري پذيرفته نيست.

ارسال نظرات