زائر و روحانی کاروان راهیان نور دانش آموزی ساوه در گفتگو با بسیج؛

مشق مقاومت در اردوی راهیان نور/‌اردوهای راهیان نور مصداق جهاد تبیین است

زائر و روحانی کاروان راهیان نور دانش آموزی ساوه با بیان اینکه جنس اردوهای راهیان نور با دیگر اردوها تفاوت دارد، گفت: اردوهای راهیان نور، اردوی بصیرت‌آفرینی، مشق مقاومت و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.
کد خبر: ۹۴۷۴۳۵۳
|
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

حجت الاسلام معین شرافتی، روحانی و زائر کاروان راهیان نور دانش‌آموزی ساوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مناطق راهیان نور گفت: به شکرانه الهی امسال پس از دو سال وقفه شاهد برگزاری مجدد اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست، گفت: این وادی مقدس که معطر به عطر شهدا و یادآور جانبازی‌های آنان و رشادت‌های ایثارگران دفاع مقدس است، نقش مهمی در تحول روحی و معنوی جوانان و نوجوانان دارد.

این زائر مناطق عملیاتی جنوب با اشاره به شوق و شور دانش‌آموزان برای حضور در اردوهای راهیان نور گفت: این اشتیاق دانش‌آموزان، نشان از جاذبه شهدا و هدایت آفرینی آنان دارد که همچنان سال‌ها پس از شهادت و اتمام جنگ تحمیلی وجود دارد.

شرافتی ادامه داد: طی این سال‌ها بارها شاهد بوده‌ام که زائران بسیاری در یک یاز یادمان‌ها یا مناطق عملیاتی ارتباط خاصی با شهدا برقرار کرده و از نظر معنوی مجذوب شده‌اند.

وی با بیان اینکه جنس اردوهای راهیان نور با دیگر اردوها تفاوت دارد، گفت: اردوهای راهیان نور، اردوی بصیرت‌آفرینی، مشق مقاومت و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است. این اردوها تمرین دین‌داری و الگوی ولایت‌پذیری است؛ به هر میزان که به ثمرات این اردو توجه کنیم زوایای دیگری از برکات این اردوها برای ما روشن می‌شود.

این روحانی کاروان راهیان نور دانش‌آموزی با اشاره به مهم‌ترین نقش راهیان نور در آگاهی‌بخشی به نسل جدید گفت: راهیان نور در مقابله با دسیسه‌های دشمن  قرار دارد؛ دشمنی که با تمام توان به دنبال آن است تا جای شهید و جلاد را عوض کند. در این اردو چهره واقعی منافقان نمایان شده و جنایات آن‌ها را نسل جدید با چشم خود می‌بیند، اصل این اردوها یک نمایشگاه جهاد تبیین به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان این مرز و بوم نمی‌توانند با تحریف تاریخ و دیکته آن از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به اهداف خبیثانه خود دست پیدا کنند، افزود: هر دانش آموزی که به این سرزمین‌های مقدس پا می‌گذارد به عنوان یک سفیر، پیام شهدا را به دیگران به ویژه همسالان خود انتقال می‌دهد و سربازی برای جهاد تبیین به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات