مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خبر داد

اختصاص ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از تخصیص 696 میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی استان مرکزی در دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۴۵۷۶
|
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاه به تسهیلات تخصیص داده شده به استان مرکزی در بخش اشتغال گفت: در سال جاری در بحث مشاغل خانگی 696 میلیارد تومان به استان مرکزی اعتبار داده‌اند که از این میزان 45 درصد منابع جذب شده است.

وی افزود: افراد برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی یا تسهیلات خرد می‌توانند با مراجعه به سایت مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ بر اساس تجربه خود و بدون هیچ هزینه‌ای یک رشته انتخاب و اطلاعات را وارد کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در سامانه مشاغل خانگی 622 رشته تعریف شده است، گفت: 593 رشته مشاغل خانگی ثبت محور است که بلافاصله متقاضیان می‌توانند مجوز خود را به صورت آنلاین دریافت کنند و از وام این مشاغل با نرخ چهار درصد بهره‌مند شوند.

امیدی با تاکید بر اینکه 29 مورد دیگر سخت محور و نیاز به تائید دستگاه‌های تخصصی ذی‌ربط دارد، افزود: پروسه طولانی که قبلا برای دریافت مجوز باید طی می‌شد حذف شده و چنانچه تائید دستگاه‌های تخصصی در این 29 مورد نیز بایستی ظرف مدت سه روز کار تائید را انجام بدهند.

وی به بهبود وضعیت اشتغال استان تاکید کرد و افزود: شاخص دیگر در تائید بهبود وضعیت اشتغال استان آمار مقرری بگیران است که تابستان سال 99 این آمار چهار هزار 828 نفر بوده و این تعداد در تابستان امسال به سه هزار و 408 نفر کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در راستای ارائه خدمات بیشتر به جامعه کارگری و کارفرمایی و کاهش اختلافات این قشر واحد مشاوره‌ای در اراک ایجاد شده است.

امیدی بیان کرد: بیشترین دادخواست‌های واصله استان مرکزی مربوط به شهرستان اراک است و به همین دلیل مرکز مشاوره در این منطقه ایجاد شده و تاکنون با توفیقات خوبی همراه بوده است به طوری که از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۱۱۶ دادخواست در هیات تشخیص استان مرکزی وارد و رسیدگی شده که 30 درصد آنها به سازش رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در سال‌های گذشته، هیات‌های حل اختلاف استان مرکزی روزانه برگزار می‌شد اما هم‌اکنون یک روز در میان برگزار می‌شود که این موضوع بیانگر آن است که به نوعی تعداد پرونده‌های واصله کاهش یافته است.

وی به آمار 7 ماهه امسال در مقایسه با همین مدت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 7 ماهه امسال 3169 مورد پرونده در هیات تشخیص رسیدگی شده در حالیکه سال گذشته در همین بازه زمانی 5132 مورد بوده است و این یعنی کاهش 38 درصدی و این روند خوبی است

انتهای پیام/

ارسال نظرات