ویژه برنامه روز دانشجو با مهمان ویژه در بام ایران؛

حضور پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ها شهرکرد

همزمان با ایام فاطمیه و 16 آذر روز دانشجو، ویژه برنامه این روز با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام و استقبال پرشور دانشجویان در دانشگاه ها شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۴۹۴۲
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر کانون های خدمت رضوی استان، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو و شهدای این قشر، گفت:شهدا شاهد و ناظر بر عالم هستند و همانند قلب در بدن انرژی بخش به بخش های مختلف جامعه، مردم و کشور هستند.

حجت الاسلام شیخ ابراهیم حجت پناه، ادامه داد: شهدا همانند ستاره ها راه را برای انسان مشخص و ما را هدایت می کنند، نیروهای تراز انقلاب اسلامی برای پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران تربیت شده مکتب شهدا هستند.            

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به رسالت جهانی دانشجویان و نیروهای انقلابی ایران اسلامی، اظهار داشت:ما جوانان و دانشجویان عزیز ایران رسالت جهانی داریم و مخاطب ما فقط ۸۵میلیون ایرانی نیست بلکه مخاطب ما ۸ میلیارد انسان های روی کره زمین می باشد، ما با تمام انسانهای روی کره زمین سروکار داریم و همانند این شهدا که از همه چیز خود گذشتند، باید فرهنگ ایثار، شهادت و انقلاب اسلامی را به تمام کره زمین صادر کنیم .

حجت الاسلام حجت پناه با اشاره به حضور جوانان انقلابی، دانشمندان جوان ولایتمدار در این کشور، گفت: نوجوانان و جوانان ظرفیت بسیار خوب ، ارزشمند و پر توان برای پیشرفت های  کشور هستند و در این زمینه به خوبی می توان از نیروهای توانمند استفاده کرد.

مسئول دفتر کانون های خدمت رضوی استان، به توجه ویژه امامین انقلاب به جوانان اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده اند موتور پیشرفت و تحول کشور امروز به وسیله دهه ی هشتادی ها رقم خواهد خورد، که نسلی بسیار پویا، باهوش و با تحرک بالا می‌باشد.

وی در پایان گفت: آرمان های جوانان نسل امروز همانند شهید آرمان عزیز طلبه شهید می باشد که نباید بگذاریم مورد تهدید و آسیب قرار گیرد و به انحراف کشیده شود و طوری برنامه ریزی کنیم که این علایق و نیات در مسیر پیشرفت انقلاب و عزت کشور و اسلام ناب هدایت شود و این مهم محقق نمی‌شود مگر با عنایت خداوند و شهدای عزیزبه خصوص شهیدحاضرامروز د دانشگاه.

در ادامه برنامه روز دانشجو و ایام فاطمیه، دانشجویان،اساتید و کارکنان پیکر مطهر شهید گمنام را به سمت مسجد دانشگاه شهرکرد تشییع و حاضرین پس از فریضه نماز جماعت ظهر و عصر با نوای گرم مداحان و به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند و از برکات معنوی این شهید عزیز بهره مند شدند.

رییس دانشگاه شهرکرد، در آغاز برنامه روز دانشجو، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت روز 16 آذر و نیز قدردانی از هماهنگی میزبانی از پیکر مطهر شهید گمنام، با بیان اینکه شهدا مایه افتخار، برکت و عزت اسلام و انقلاب اسلامی هستند گفت: حضور پیکر مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ها مایه برکت است و از لحاظ فرهنگی تأثیر مثبت و بسزایی را در جوانان ایجاد می‌کند.

دکتر یاسر پیر علی افزود: دهه ی شصت این شهدا، هم سن جوانان حال حاضر بوده اند که با از خود گذشتگی و ایثار و فدای جان شیرین خود باعث سربلندی،سرافرازی و افتخار جمهوری اسلامی ایران شدند.

در این مراسم معنوی و با شکوه دانشجویی که مزین به عطر حضور شهید گمنام بود، رییس دانشگاه شهرکرد، مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه، معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه، مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان، دبیر کانون های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری و جمع کثیری از برادران و خواهران دانشجو ، مدیران، مسئولان و دانشگاهیان در دانشگاه شهرکرد حضور داشتند.

ارسال نظرات