خبرهای داغ:

صنعت چاپ با فرهنگ جاری در جامعه در ارتباط است

شاهرود_مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به شاهرود گفت: صنعت چاپ با فرهنگ جاری در جامعه در ارتباط است و برای توسعه فرهنگی منطقه باید از این صنعت حمایت شود.
کد خبر: ۹۴۷۵۷۱۷
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

صنعت چاپ با فرهنگ جاری در جامعه در ارتباط استبه گزارش خبرگزاری بسیج، نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود با حضور مدیرکل چاپ نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
علی اکبر ابراهیمی افزود: تکنولوژی و تاثیر آن در صنعت چاپ با سرعتی باور نکردنی در حال گسترش است و هر روز شاهد بوجود آمدن دستگاه‌های مدرن و مجهز بیشتری در ایران و جهان هستیم.
او بر تجهیز چاپخانه‌ها و لزوم تبدیل چاپخانه‌های سنتی به مدرن تاکید کرد و تصریح کرد: در دنیای کنونی که سرعت و تغییر و پیچیدگی از شاخصه‌های آن است تکنولوژی‌های جدید ظاهر می‌شود و باید سیستم‌های صنعتی نیز متناسب با آن تغییر کرده و از سنتی به مدرن تبدیل شوند.
مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: صنعت چاپ تنها یک صنعت مکانیکی نیست بلکه صنعتی فرهنگی با بهره گیری از هنر است و اگر با نوآوری و تکنولوژی روز همراه باشد موجب رونق اقتصاد نیز خواهد شد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به صنعت چاپ زمینه ساز توسعه صادرات تولید داخل است گفت: باید به این صنعت توجه بیشتری شود و به آن به عنوان صنعت راهبردی نگاه کنیم.
او بر نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید تاکید کرد و افزود: صنعت چاپ با بهرمندی از ترکیب طرح، رنگ و نقش بستر ساز مناسبی برای بازار‌های محصولات جدید است.
در این نشست همچنین مدیر چاپخانه‌های شهرستان شاهرود به تبیین شیوه‌های بهره‌گیری از تکنولوژی و مشکلات این حوزه اشاره کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار