خبرهای داغ:
آیت الله طه‌محمدی:

خودشناسی باید در اولویت کارهای انسان باشد

همدان-نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خودشناسی باید در اولویت کارهای انسان باشد، گفت: هیچ چیزی در عالم هستی به اندازه شبکه جسم و روح انسان پیچیده نیست، بنابراین شناخت خود در اولویت است.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۶۸
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
خودشناسی باید در اولویت کارهای انسان باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی در جمع طلاب شاغل در سپاه انصارالحسین (ع) ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: امام علی (ع) در توصیه‌ای به کمیل می‌فرمایند قدم اول در هر چیزی معرفت است.

وی با بیان اینکه خودشناسی باید در اولویت کارهای انسان باشد، گفت: هیچ چیزی در عالم هستی به اندازه شبکه جسم و روح انسان پیچیده نیست، بنابراین شناخت خود انسان در اولویت خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در انسان شناسی، زنان در اولویت هستند چراکه اصل تربیت انسان‌ها با زنان است، افزود: ۸۰ درصد تربیت با زنان و ۲۰ درصد با مردان است.

وی با بیان اینکه زنان به جایگاه واقعی خود نرسیدند چراکه خوب شناخته نشدند، گفت: بندگان صالحی که زمین را به ارث می‌برند از کجا می‌آیند؟ یاران حضرت مهدی(عج) از کجا می‌آیند؟ آنان همگی توسط مادران صالح رشد داده می‌شوند، مادران صالح تنها راه تربیت هستند.

طه‌محمدی تصریح کرد: ظلم در حق زن، ظلم به بشریت است، در روانشناسی زن، اگر زن در مسیر فضیلت باشد بسیار برکت دارد و نکته‌ای که وجود دارد نقش مرد است؛ مرد در رسیدن زن به جایگاه والا و انجام هدف مقدسِ تربیت توسط زن، نقش مهمی دارد چراکه اَلرِّ‌جَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ (مردان، سرپرست زنانند/نساء۳۴).

وی عنوان کرد: اگر مرد زن را در رسیدن آن هدف والا کمک نکند، ممکن است به جای فضیلت، رذیلت تحویل جامعه دهد و فساد در زمین به وجود آید. اگر قوام علی النساء به درستی انجام شود، زن به طور قطع یک فرشته به تمام کمال است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات