خبرهای داغ:
آیت الله طه محمدی:

رتبه اول در سلوک الی الله خودشناسی است

همدان- نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که در مباحث بزرگان ذکر شده، در بحث سلوک الی الله، رتبه اول خداشناسی نبوده، بلکه خودشناسی است.
کد خبر: ۹۴۶۳۷۵۱
|
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در جمع طلاب سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: مطلبی که بسیار قابل توجه است و عقل و شرع و دین هم از ما می‌خواهند این است که اولویت‌ها را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه باید این را بدانیم که بی‌حساب و کتاب چیزی به نتیجه نمی‌رسد، افزود: کار اصلی را رها کردن و به شاخ و برگ پرداختن، اشتباه جبران ناپذیری است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که در مباحث بزرگان ذکر شده، در بحث سلوک الی الله، رتبه اول خداشناسی نبوده، بلکه خودشناسی است چراکه می‌فرماید «من عرف نفسه فقد عرف ربه»، کسی که خود را شناخته باشد آن وقت می‌تواند خدا را بشناسد و کسی که خود را کشف کند به طور قطع به خدا می‌رسد.

وی ادامه داد: قدم دوم آن است که همه ماسوا را رها کنیم و بدانیم که از کجا آمده‌ایم و به کجا خواهیم رفت و این قدرشناسی است.

‌طه‌محمدی افزود: تقدیر کردن از ریشه قدر است، قدر یعنی اندازه‌گیری، اگر اندازه چیزی را ندانیم، نمی‌توانیم ارزش آن را بیابیم و حق مربوط به آن را ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال هیچ چیزی را ارزشمندتر از انسان نیافریده و می‌فرماید ای انسان آن قدر تو را دوست دارم که همه چیز را برای تو آفریده‌ام، همه زمین و آسمان و ملائک و خلقت و غیره را فقط به خاطر تو ای انسان آفریده‌ام.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حال باید فکر کنیم که چرا قدر انسان اینقدر بالا است بنابریان اگر تحقیق کردیم و خودمان را شناختیم آن وقت است که می‌فهمیم که قدر و ارزش و اندازه انسان چقدر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات