احمد عبیری فرمانده پایگاه ابوذر غفاری شاهرود اقدامات جهادی پایگاهش را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۶۲
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

با حل‌کردن معضل اعتیاد، جلوی بسیاری از طلاق‌ها را گرفتیم/پرداخت کمک هزینه معیشتی به رهاشدگان از دام اعتیاد

احمد عبیری فرمانده پایگاه ابوذر غفاری شاهرود و از برگزیدگان جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه اظهار کرد: پایگاه ما، همجوار دو روستای علی‌آباد و صالح‌آباد قرار دارد که بسیجی‌کردن اغلب مردم این دو روستا، از دستاورد‌های ما است.

وی از آغاز فعالیت‌های فرهنگی پایگاهش همزمان با سال‌های هجوم ماهواره به روستا‌ها سخن گفت و تاکید کرد: در آن سال‌ها، توانستیم با فعالیت فرهنگی و تهیه و توزیع دستگاه دیجیتال بین خانه‌ها، آن‌ها را جایگزین ماهواره کنیم و با این فرهنگ‌سازی موفق شدیم که اولین روستای خالی از ماهواره در ایران را معرفی کنیم.

فرمانده پایگاه ابوذر غفاری شاهرود از تشکیل قرارگاه بررسی مشکلات روستا خبر داد و  گفت: این قرارگاه با همت پایگاه ما تشکیل شده که سردار دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان نیز عضو این قرارگاه است. با تشکیل این قرارگاه از مسئولین مربوطه نیز دعوت می‌شود و آن‌ها نیز غالبا در جلسات این قرارگاه شرکت می‌کنند.

عبیری با بیان اینکه متاسفانه یکی از معضلاتی که در روستا‌ها با آن مواجهیم، معضل اعتیاد است گفت: با اقدامات فرهنگی و با کمک افراد روستایی موفق شدیم تا هشتاد درصد معتادان این دو روستا را به آغوش خانواده‌هاشان بازگردانیم. البته هدف ما، دستیابی به یک روستای پاک است.

وی با بیان اینکه پیش از این، مجبور بودیم در طول تابستان مرتبا گشت بگذاریم اظهار کرد: پس از فعالیت‌های فرهنگی، میزان ناهنجاری‌های اجتماعی در اطراف روستا‌های ما به صفر رسیده است.

فرمانده پایگاه ابوذر غفاری شاهرود از به صفر رساندن نرخ طلاق در منطقه پایگاهش خبر داد و گفت: با حل‌کردن معضل اعتیاد، جلوی بسیاری از طلاق‌ها را گرفتیم و همچنین با همکاری مشاور‌ه‌ها و انجام مشاوره با زوج‌ها موفق شدیم جلوی طلاق زوج‌ها را بگیریم و نرخ طلاق در روستاهامان را به صفر برسانیم.

عبیری اظهار کرد: پس از بهبود معتادان، آنها را ساماندهی کردیم و ضمن رایزنی با اهالی روستا و کارآفرینان تلاش کردیم  تا در بحث اشتغال، با بهبودیافته‌ها همکاری صورت بگیرد. همچنین برای بهبودیافته‌ها، جشن تولد پاکی می‌گیریم و آن‌ها را به اردو‌های زیارتی می‌بریم و همچنین به آن‌ها کمک‌هزینه‌های معیشتی نیز پرداخت می‌کنیم. 

وی از فعالیت نخبه‌های بسیجی در پایگاهش خبر داد و گفت: نخبه‌ پایگاه ما، در زمینه‌های تولیدی و مکانیکی فعالیت دارند. با فراهم‌شدن زیر ساخت‌ها و امکانات لازم خواهیم توانست در زمینه اعتیاد، شهرستانی پاک را به‌وجود آوریم و برای آنها کار آفرینی کنیم.

فرمانده پایگاه ابوذر غفاری شاهرود اظهار کرد: ما می‌توانیم با چهار میلیارد تومان، معضل اعتیاد شهرستان شاهرود را از بین ببریم.

ت-۹۶۰۶

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات