کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

نهادهای حقوق بشری، ابزار آمریکا برای فشار به کشورها/جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار حقوق واقعی زنان

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نهادهای حقوق بشری ابزاری در اختیار آمریکا و اروپا، برای فشار بر جوامع و کشورهایی که حاضر به پذیرش قواعد سلطه نیستند.
کد خبر: ۹۴۷۶۹۶۳
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

جواد یاری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به قطعنامه لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم استعمار فرانو را به طور جدی شروع و یک سازمان دروغین با نام سازمان ملل را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تمام قطعنامه های سازمان ملل فرمایشی و نمایشی است، افزود: در این سازمان ملل دروغین 5 کشور حق "وتو" و گردن کلفتی دارند؛ در واقع یک سازمان غیرقانونی و مضحکی است که آمریکایی ها و قدرت های سلطه برای قانونی جلوه دادن اقدامات غیرقانونی خود علیه کشورهای مخالف نظام سلطه ایجاد کرده اند.

نهادهای حقوق بشری، ابزار آمریکا برای فشار به کشورهای مخالف نظام سلطه

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در کنار این سازمان غیرقانونی، کمیسیون ها و نهادهای مختلف حقوق بشری و حقوق زنان و حذف سلاح های کشتار جمعی و... را به وجود آوردند تا در هر زمان که بخواهند مخالفین خود را از طریق این سازمان ها تحت فشار قرار داده و از آن ها امتیاز دریافت کنند.

یاری با تاکید بر اینکه این سازمان ملل دروغین، اجماعی برای تحریم و فشار بیشتر علیه کشور مخالف سلطه است، گفت: این کمیسیون ها، نهادها و سازمان ها هیچ اعتباری ندارند جز اینکه ابزاری برای فشار به کشورهایی است که از نظر آمریکا و شرکایش حاضر به پذیرش قواعد سلطه نیستند.

وی افزود: ساموئل هانتینگتون، نظریه پرداز ارشد آمریکایی زمانی در پاسخ به سوال یک از خبرنگار "قبرسی" که پرسید چرا آمریکا و متحدانش در اروپا دوستِ مرتجع ترین و دیکتاتورترین کشور در خاورمیانه یعنی عربستان هستید که هیچ حق و حقوقی برای زنان و اقلیت ها قایل نیست ولی با دموکراتیک ترین کشور خاورمیانه یعنی ایران دشمن هستید، پاسخ درست و دقیقی داد و این بود که «منافع آمریکا تعیین کننده است که در کجای جهان حقوق بشر، دموکراسی و آزادی وجود دارد و کجای جهان وجود ندارد» مشخص است که یک تناقض جدی است و اثبات این اصل که سازمان ملل این یک ابزار بیش نیست.

آمریکا از ناقضان بزرگ حقوق زنان

یاری با اشاره به نقض حقوق بشر در آمریکا گفت: در آمریکا 13 درصد جمعیت سیاه پوست هستند ولی نزدیک  به 40 درصد زندانیان را سیاه پوستان تشکیل می دهند، آمریکا کشوری است که 2.5 میلیون زندانی دارد که آمار زندانیان زن آن به نسبت جمعیتی در مقایسه با سایر کشورها بالا است و رتبه اول جهان را دارد.

وی ادامه داد: سالانه یک هزار و  800 زن در آمریکا و 800 زن در انگلیس کشته می شوند، نزدیک به 4000 نفر در زندان های آمریکا کشته می شوند ولی می بینید که آب از آب تکان نمی خورد؛ ولی همین مدعیان حقوق بشر از این سازمان ملل برای فشار به کشورهای مخالف خود استفاده می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: استفاده ابزاری واقعیتی است که در همه شرایط وجود دارد؛ در جریان داشتن انرژی هسته ای با ایران مخالف هستند ولی کشورهایی مثل پاکستان و هند را صِرف اینکه در زمین آمریکا بازی می کنند و هسته ای هم دارند را کاری ندارند.

یاری یادآور شد: در سیاسی بودن این ابزار و استفاده سیاسی از این ابزار هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، شما می بینید که عربستان هر روز با کمک آمریکا و اروپا، یمن را بمباران و تخریب می کند ولی کسی معترض نیست؛ این واقعیت نظام بین الملل است که مبتنی بر قواعد رئالیسم و زورمندی، یعنی قواعد سلطه گرایانه است.

وی قواعد حاکم را به مانند جنگل خواند و بیان کرد: این قواعد حاکی از این است که بایستی در این جنگل قدرتمند بود وگرنه توسط آنان از بین خواهی رفت، اگر ایران قدرتمند نبود بارها در اقدامات تروریستی آرامش کشور آسیب جدی می دید.

این کارشناس مسائل سیاسی به جریانات اخیر در کشور اشاره و تصریح کرد: در جریانات اخیر نظام سلطه شکست سنگینی متحمل شد چراکه سه سال برای اجرای این فتنه برنامه ریزی کرده بودند، 46 کشور پش این اغشاشات حضور داشتند و هدفشان این بود که در آبان ماه تجزیه ایران به طور قطع رقم بخورد ولی دیدید که شکست بسیار سنگین و تاریخی مثل شکست های دیگر خود در ایران را تجربه کردند و حالا هم برای انتقام از ایران و التیام خودشان، قطعنامه لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را مصوب کردند.

جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار حقوق واقعی زنان

وی ادامه داد: آزادترین کشور از نظر معیارهای آزادی حقوق زنان بی شک جمهوری اسلامی ایران است؛ زن در غرب به ابتذال کامل کشیده می شود و هیچ جایگاهی برای زن به غیر از ابزاری برای سوء استفاده مردان هرزه دیده نمی شود؛ اما آنچه که در جمهوری اسلامی اتفاق می افتد رسیدن زن به جایگاه و موقعیت برتر است و آن هم مبتنی بر تعلیمات وحیانی الهی است.

یاری به آمار موفقیت و حضور زنان در جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: ۱۳ درصد مدیران، 63 درصد دانشجویان و 20 درصد پزشکان در کشور زنان هستند؛ بعد از انقلاب زنان موقعیت های خیلی مناسبی را پیدا کردند و به جایگاه واقعی خود رسیدند و این طنزهای روزگار ما است که کشورهایی مثل عربستان در این کمیسیون عضو هستند و رأی علیه ایران می دهند تناقضات از این دست بسیار است.

جنگ امروز؛ جنگ روایت‌هاست

وی افزود: رسانه ها موظف هستند این تناقضات را به طور دقیق استخراج و به تمام دنیا نشان دهند؛ جنگ رسانه ای به قدری قوی است که کشورهایی که حقوق زن را مطلقاً رعایت نمی کنند علیه جمهوری اسلامی ایران که جایگاه زنان در عالی ترین سطح تعیین شده را محکوم می کنند، این یعنی جنگ روایتگری، روایت اول را آنان می گویند و ما در کشورمان کمتر به آن پرداخته ایم.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این تناقضات بایستی توسط رسانه های انقلابی و ارزشی نمایش داده شود تا دنیا بفهمد که زن چگونه توسط نظام سلطه به ابتذال و فساد کشیده می شود و به چشم برده جنسی به آن نگریسته می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات