با استقبال زائران حرم برگزار شد؛

بزرگداشت شهدای نیجریه و سالگرد شهدای روضه فاطمیه در قم +تصاویر

زائران حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت ایام فاطمیه، سالروز شهادت شهدای روضه فاطمیه قم و بزرگداشت شهدای مقاومت نیجریه در شبستان امام خمینی(ره) به سوگواری پرداختند.
کد خبر: ۹۴۷۷۳۲۲
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم سالگرد 18 شهید روضه فاطمیه که بر اثر بمباران نیروهای بعثی به شهادت رسیدند همزمان با مراسم بزرگداشت شهدای نیجریه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام پناهیان در این مراسم با اشاره به یادبود حادثه کشته شدن شعیان نیجریه توسط عمّال آمریکا و صهیونیست گفت: شاید به جرأت بتوان گفت یکی از ستاره های درخشان آسمان توحیدی جهاد تبیین شیخ زکزاکی بزرگوار و رزمنده خداجو و بسیجی جهان اسلام است. وقتی حضرت امام فرمود بسیج منحصر به ایران نیست، شیخ زکزاکی تفکر بسیجی و انقلابی و اسلامی ناب را به نیجریه و آفریقا برد. ایشان واقعا یک الگو برای تمام حوزه های علمیه و روحانیت هستند. به تنهایی توانستند حرکت اسلامی را با بیست میلیون عضو در شاخ آفریقا به راه بیندازند. یک نفر چقدر می تواند وجودش برکت داشته باشد، و دشمن را عصبانی کند.

ایشان در پایان افزود: این مرد خدا به تنهایی 300 مدرسه اسلامی در نیجریه تأسیس کرد. در سال 94 زندانی شد. پس از شش سال، با فشار بین المللی و مبارزه یارانش آزاد شد، اما هنوز هم در حصر خانگی به سر می برد. حتی با قتل عامی که در این کشور صورت گرفت، این عزیز از حرکت باز نایستاد.

در این مراسم، با حضور آیت الله سعیدی امام جمعه محترم شهر قم و تولیت آستان حضرت معصومه(سلام الله علیها)، حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل سازمان صداوسیمای مرکز قم، حجت الاسلام طباطبائی نژاد مدیرکل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، از تلاش مسئولین استان و دکتر سقائیان نژاد شهردار قم جهت بازسازی واحیای مقتل الشهدای فاطمیه قم تقدیر بعمل آمد. همچنین از استاد نجابتی بابت شعارنویسی بر روی دیوار اسرائیل تقدیر شد.

مقتل‌‌الشهداء فاطمیه واقع در کوچه ۴۴ خیابان سمیه قم، مکانی است که در سال ۱۳۶۵ مصادف با روز شهادت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) مورد اصابت موشک هواپیماهای رژیم بعثی صدام قرار گرفت، و در اثر این بمباران 18 مادر و فرزند حاضر در مجلس روضه به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. و با توجه به تأکید و تصریح رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای کنگره ملی شهدای قم مبنی بر اهمیت معرفی و تجلیل این شهدا، مراسم بزرگداشت این شهدا با همت هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار