همزمان با ایام فاطمیه؛

استقبال از ۵ شهید گمنام در فرودگاه شهرکرد

همزمان با ایام فاطمیه استقبال از ۵ شهید گمنام با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، استاندار، جمعی از مسئولان، فرماندهان و مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری در فرودگاه بین المللی شهید استکی شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۸۳
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه شهرکرد گفت: پیکرهای مطهر شهدای گمنام همزمان با ایام فاطمیه وارد استان شده‌اند و عطر شهادت را در فضای استان منتشر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام افزود: این شهدا به حضرت زهرا سلام الله علیها و ائمه اطهار علیهم السلام اقتدا کردند و برای دفاع از نظام و میهن اسلامی به جبهه های نبرد حق علیه باطل و جنگ با دشمن رفتند و در مظلومیت و گمنامی به شهادت رسیدند و اکنون پیکر این شهدا بعد از چهار دهه برای تشییع بین مردم آورده شده است، با حضور پیکر مطهر شهدا به خصوص شهدای گمنام، دلها متحول و یک انقلاب در جامعه ایجاد می‌شود و امید است فتنه‌ها خنثی شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اینکه حضور شهدا به جامعه و مردم ثبات قدم می‌بخشد، گفت: شهدا پیام‌رسان فداکاری، ایثار و ایستادگی هستند که با نثار جان خود برابر همه فتنه‌، دسیسه و جنگ دشمنان نظام از جمله شرق و غرب ایستادند و کوتاه نیامدند و ما هم باید با الگوگیری از این شهدا در برابر دسیسه و فتنه دشمن ایستادگی کنیم و با اقتدار اجازه ندهیم که دشمن به نظام و کشور ضربه بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، اظهار داشت: دشمن امروز به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است و ما باید محکم و مقاوم در برابر دشمن ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که دشمن نقشه خود را برای ضربه زدن به نظام محقق کند، باید با الگوگیری از پیام شهدا اجازه ندهیم که دشمن، ذهن و افکارمان را سست کند و ناامیدی را در جامعه گسترش دهد، باید در برابر دشمن ایستادگی داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد، گفت: با اشاره به شهادت ستواندوم پاسدار شهید محمد گودرزی و سه نفر از همرزمانش در دفاع از مرزهای منطقه سراوان کشور در روز گذشته گفت: خانواده معظم این شهید بزرگوار و عزیز یک خانواده مقاوم و ایستا هستند و با یک زبان رسا بیان می‌کنند که همه جان ما فدای اسلام و قرآن و رهبری است و به شهادت فرزندشان افتخار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: امروز بعد از ۴۰ سال با شما شهدا عهد می بندیم که ادامه دهنده راه شما خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد دشمن به فتنه و شیطنت خود ادامه دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حاشیه این مراسم با شکوه گفت: شهدای گمنامی که در استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند از ۱۷ تا ۳۰ سال سن دارند که سه شهید در سال ۶۷ در شلمچه، یک شهید در عملیات خیبر در جزایر مجنون و یک شهید در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده‌اند.

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری،افزود: پیکر مطهر ۲ شهید در شهرکرد در شهرک منظریه و قطب صنعتی، سه شهید هم در شهرستان‌های کوهرنگ منطقه بازفت، پردنجان شهرستان فارسان و ریگ شهرستان لردگان پس از تشیع خاکسپاری می‌شوند.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یک شهید در شهرکرد و همچنین سه شهید در شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و لردگان تشییع و خاکسپاری می‌شوند و یک شهید دیگر هم در شهرکرد همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی روز ۱۳ دی‌ماه تشییع خواهد شد.

ذوالفقاری گفت:در ایام حضورشهدا درسطح استان برنامه‌های مختلف ازجمله استقبال از شهدا در فرودگاه شهرکرد، نواختن زنگ لاله‌های سرخ در مدارس با حضور پیکر مطهر شهدا، آیین وداع با شهیدان، مراسم شام غریبان حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها و شهدای گمنام، ویژه برنامه سردار دل‌ها در طول هفته مقاومت و بصیرت برگزار می‌شود.

وی به راه‌اندازی پویش "خوش آمدی قهرمان"در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: این پویش برای استقبال مجازی از آیین‌های تشییع شهدا فعال شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار