خبرهای داغ:

یادداشت/سلام بر لاله های زهرایی

سلام بر این پاره های تن ملت ،که مونسی جز نسیم صحرا و همدمی جز مادرشان حضرت زهرا (س) ندارند.
کد خبر: ۹۴۷۸۰۶۵
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

یادداشت/سلام بر لاله های زهرایی

سلام خدا و فرشتگان و بندگان صالحش بر اين اجساد پاك و نوراني كه از خود گذشتند تا كشور و ملت خود را از آسيب متجاوزان محفوظ دارند.

سلام ما بر اين پاره هاي دل ملت كه از زندگي و راحتی حیات مادی دست کشیدند تا آرامش امت و امام تضمين شود، مرگ را استقبال كردند تا اسلام زنده بماند،داوطلبانه به خاك افتادند تاايران سربلند گردد.
درود خدا و اوليایش و درود همه ملت ايران بر آنان باد.
براستی شهادت اجر کسانی است که در زندگی خود مدام در جهاد با نفس اند و زمانی که نفس سرکش خود را رام نمودند ، خدواند به مزد این جهاد اکبر ، شهادت را روزی آنها خواهد کرد...
آنان به وعده الهی ایمان راستین داشتند و در وصیت نامه خود این گونه نوشتند:بگذارید پیکر تکه تکه ام در کربلاهای جنوب و غرب کشور، با بادهایی که بوی رشادت و حماسه آفرینی می دهند، به دست امام عصر(عج) به خاک سپرده شود ؛ زیرا اصل روح ماست که به معشوق خود الله می رسد.
آری ، نه تنها هیچ غصه ای از جا ماندن پیکر و یا گمنام بودن نداشتند، بلکه از خداوند عاجزانه می طلبیدند پیکرشان در کوه هاو بیابان ها غریبانه و مظلومانه بر زمین بماند.مقتدای آنان صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) بود و آرزو می کردند مزارشان گمنام بماند و یا این که بدن قطعه قطعه شان همچون سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در بیابان ها باقی بماند تا سندی شود بر مظلومیت یاران روح الله.
و پیر جماران در وصف مجاهدت این آلاله های جاوید چه تعبیر زیبایی سرود: "سلام بر این پاره های تن ملت ،که مونسی جز نسیم صحرا و همدمی جز مادرشان حضرت زهرا (س) ندارند".
خون شهیدان تا ابد درس مقاومت به جهانیان داده است و خدا مى‌داند که راه و رسم شهادت کورشدنى نیست و این ملت‌ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود.
خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند!
خوشا به حال آنان که در این قافله نور، جان و سر باختند!
خوشا به حال آنهایى که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!
خوشا به حال شما ملت! خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودین و خانواده‌هاى معظم شهدا...
و بدا به حال آنانى که در این قافله نبودند، بدا به حال آنهایى که از کنار این معرکه بزرگ جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهى بى تفاوت گذشتند ..
آرى! دیروز روز امتحان الهى بود که گذشت و فردا امتحان دیگرى است که پیش مى‌آید و همه ما نیز روز محاسبه بزرگترى را در پیش رو داریم.
خداوندا! این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روى مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مگردان.
خداوندا! کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند و نیازمند به مشعل شهادت، تو خود این چراغ پرفروغ را حافظ و نگهبان باش.
و تو ای فرزند روح الله ...
نمی دانم که کدامین چشمان منتظر به آمدنت یعقوب وار سرگشته و ناامید در پس زمان خموده و تاریک گشت.
اما ما امروز مفتخریم که نشان این عاشقی و دلدادگی را دارالشفای دل هایمان قرار دهیم .
و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفاى آزادگان خواهد بود.
سلام بر تو ای گمنام در زمین و خوشنام در آسمان ها...


یادداشت:امید مظفری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار