کارگاه مهارت های زندگی در محله اسلامی سرخه برگزار شد

کارگاه مهارت های زندگی با محوریت زندگی عاقلانه به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۸۱۷۶
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه‌‌، کارگاه مهارت های زندگی با موضوع زندگی عاقلانه و سخنرانی حمیدرضا فلاحت کار مربی و روانشناس بالینی، به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) برگزار شد.

فلاحت کار در جمع خواهران بسیجی اظهار کرد: روانشناسان عصر امروز عقیده دارند بین محرک و پاسخ آن یک عامل سوم به نام بینش (فکر) وجود دارد که نحوه واکنش یا پاسخ، نسبت به محرک را سبب می شود.

او افزود: زندگی بر اساس ذهن یا فکر افراد ساخته می شود. کسانی که ثروتمند هستند ذهن ثروتمندی دارند اگر خوب فکر کنیم حالمان خوب است و برعکس اگر بد فکر کنیم تمام روز حالمان بد خواهد بود.

روانشناس بالینی ادامه داد: یکی از مهارت هایی که انسان ها باید در طول زندگی خود کسب کنند در لحظه زندگی کردن است یعنی بتوانیم افکاری را که از گذشته چه افکار سالهای دور چه افکار روز گذشته را که در ذهنمان باقی مانده را از خود دور کنیم و آن‌ها را نادیده بگیریم آرامش روانی در نتیجه جسم سالم تری داریم‌.

 فلاحت کار خاطرنشان کرد: عادت های رفتاری وجود دارد که اگر آنها را آرام آرام در زندگی به کار بگیریم تغییرات مثبتی را در جریان زندگی شاهد هستیم.

او بیان داشت: از عادت های رفتاری که مخرب یک رابطه هستند می توان به انتقاد و سرزنش، عیب جویی کردن، شکایت کردن، غرغر کردن، تهدید کردن، تنبیه کردن و باج دادن اشاره کرد و در مقابل عادت های رفتاری همچون تشویق کردن، حمایت کردن، گوش دادن، پذیرش همسر، احترام، اعتماد، گفت و گو کردن و حل کردن اختلافات رابطه ساز و پیوند دهنده یک رابطه اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار