خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در جریان امضای تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی:

قرارگاه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها شکل بگیرد/ طراحی سامانه علمی پایه با استفاده از ظرفیت بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید برای افزایش بهره‌وری در محصولات کشاورزی و دامی اقدامی صورت گیرد؛ به همین دلیل شرایطی فراهم شده است تا به‌ صورت علمی و هوشمندانه و با استفاده از ظرفیت بسیج و سامانه‌هایی که طراحی می‌شود، برای تحقق فرمایشات رهبری در حوزه خودکفایی گام مؤثری برداریم، اما باید قرارگاه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها هم شکل بگیرد.
کد خبر: ۹۴۷۸۶۶۹
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

قرارگاه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها شکل بگیرد/ طراحی سامانه  علمی پایه با استفاده از ظرفیت بسیج

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی و آغاز عملیات مشترک مدیریت هوشمند ارتقاء بهره‌وری محصولات راهبردی که با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه شروع فصل جدید خدمت خواهد بود؛ به نحوی که می‌توان آن را از برجسته‌ترین میدان‌های جهاد امیدآفرینی و خدمت دانست.

سردار سلیمانی ادامه داد: اجرای این طرح در تعامل متقابل با وزارت جهاد و بسیج اجرا می‌شود که البته سابقه اجرای آن به صورت آزمایشی وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در کشورمان با بحران کمبود منابع آبی مواجه هستیم که این هم فقط مربوط به کمبود نزولات آسمانی نمی‌شود؛ چون در این رابطه بحث الگوی مصرف نیز مطرح است؛ اما به هر روی، یکی از پیامد‌های بحران آب به حوزه کشاورزی ارتباط پیدا می‌کند.

سردار سلیمانی  افزود: با توجه به این موضوع، باید برای افزایش بهره‌وری در محصولات کشاورزی و دامی اقدامی صورت گیرد؛ به همین دلیل شرایطی فراهم شده است تا به‌ صورت علمی و هوشمندانه و با استفاده از ظرفیت بسیج و سامانه‌هایی که طراحی می‌شود، برای تحقق فرمایشات رهبری در حوزه خودکفایی گام مؤثری برداریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: تلاش‌های خوبی در این رابطه صورت گرفته است، اما باید قرارگاه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها هم شکل گیرد تا اجرایی شدن آن را بر اساس اهداف پی‌گیری کنیم.

جهت جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی کشور به واسطه افزایش نرخ دلارباید باید تولید را افزایش دهیم.

سردار سلیمانی در ادامه درباره کاهش ارزش پول ملی کشور هم عنوان کرد: امروز متأسفانه شاهدیم که ارزش پول ملی به واسطه افزایش نرخ دلار در حال کاهش است؛ به همین دلیل برای اینکه بتوانیم جلوی این کاهش را بگیریم، باید تولید را افزایش دهیم؛ زیرا سیاست‌های پولی کشور شاید نتواند ارزش ریال را با افزایش همراه سازد.

کاشت ده‌ها میلیون نهال، اقتصاد دریا
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: در موضوعات مرتبط با جهاد کشاورزی نباید فقط به این توافق‌نامه محدود شویم، بلکه ما در سایر عرصه‌ها هم می‌توانیم همکاری‌های دو‌جانبه داشته باشیم که از جمله این موارد می‌توان به کاشت ده‌ها میلیون نهال، اقتصاد دریا و سایر ظرفیت‌های کشور اشاره کرد تا به واسطه این همکاری‌ها رضایت مردم افزایش یابد.

باید همه ظرفیت‌های سپاه‌های استانی به میدان بیاید تا زودتر از برنامه هفت ساله اهداف را محقق سازیم

سردار سلیمانی با بیان اینکه اجرای این‌گونه طرح‌ها موجب تحقق اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار می‌شود، افزود: در همه مؤلفه‌های اقتصادی نمی‌توان به سمت مثبت شدن پیش رفت؛ لذا باید همه ظرفیت‌های سپاه‌های استانی به میدان بیاید تا با رویکرد جهادی و انگیزه زیاد کنشگران، زودتر از برنامه هفت ساله اهداف را محقق سازیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروز همه ظرفیت‌ها فراهم است؛ لذا هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست؛ البته اعتبارات پیش‌بینی شده نیز تأمین خواهد شد و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار