خبرهای داغ:
مدیر اجرایی شهرک قدوسی نهاوند:

بیش از۶۰۰ مالک موفق به دریافت زمین در شهرک قدوسی نهاوند شدند

همدان-مدیر اجرایی شهرک قدوسی نهاوند گفت: بیش از۶۰۰ مالک موفق به دریافت زمین در شهرک قدوسی نهاوند شدند.
کد خبر: ۹۴۷۸۷۲۷
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید مهدوی راد در یک سالگی ساماندهی شهرک قدوسی نهاوند اظهار کرد: بیش از۶۰۰ مالک موفق به دریافت زمین شدند .

وی گفت: اولین نقشه شهرک در سال ۶۵ توسط تیم کارشناسی وقت در ۴۴ بلوک ۵۰ پلاکی طراحی و به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تا سال ۶۸ واگذار می‌شود، اما به دلیل بعد مسافت تا شهر نهاوند، این شهرک به عنوان یک شهرک مستقل و منفصل از شهر در نظر گرفته شده است .

مدیر اجرایی شهرک قدوسی نهاوند با اشاره به اینکه باید تمام امکانات یک شهر در شهرک قدوسی جانمایی می‌شد، افزود: در این راستا از طریق واحد فنی وقت استانداری همدان از هرگونه اقدام اجرایی تا تهیه نقشه جدید و جانمایی تمام امکانات یک شهرک مستقل جلوگیری شد، به همین منظور قراردادی با شرکت بعد تکنیک توسط نماینده اسبق نهاوند منعقد می‌کرد تا یک نقشه کامل و جامع برای شهرک طراحی شود.

وی درباره سیر شکل‌گیری این شهرک اظهار داشت: در سال ۷۱ نقشه جدید پس از اماده شدن و سیر امورات اداری مصوب و به دستگاه‌های مربوطه توسط استانداری همدان ابلاغ می‌شود، اما نقشه جدید چندان مورد استقبال مالکان واقع نمی‌شود و علت هم  کم شدن قطعات در ازای تعیین سرانه فضاهای عمومی شهرک از جمله فضای سبز مراکز آموزشی مذهبی ورزشی فرهنگی بهداشتی انتظامی و… عنوان شد.

مهدوی راد افزود: حالا پس از ۳۰ سال با شروع مدیریت جدید شهرک و حمایت و استقبال مالکین موضوع  تعیین تکلیف اراضی با شناسایی مالکین از سر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: یک سال گذشته پس از به روز رسانی نقشه به فایل و اطلاع رسانی به مالکین حدود ۹۰۰ مالک از ۲هزار و ۲۰۰ مالک شناسایی و تاکنون به بیش از ۶۰۰ مالک پس از بررسی پرونده آنها و تایید اصالت قولنامه به نقشه بردار معرفی و زمین‌های خود را تحویل گرفتند.

مدیر اجرایی شهرک قدوسی نهاوند عنوان کرد: با توجه به استقبال مالکین بیش از ۷ کیلومتر از جاده‌های اصلی شهرک پیاده‌سازی و زیرسازی و ورودی‌های شهرک اصلاح شد، همچنین درختکاری بلوار اصلی شهرک و نصب تابلوی شهرک دو نقطه انجام شده است.

وی اظهار داشت: یک سال از فعالیت و از سر گرفته شدن اقدامات و رایزنی‌ها با مدیران استانی و شهرستان برای تعیین تکلیف این شهرک می‌گذرد که نشست‌های متعددی در این باره برگزار و به نتایج قابل توجهی هم رسیده است.

مهدوی راد افزود: با توجه به تحویل قطعات به مالکین بازار خرید فروش این اراضی هم داغ شده، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خریداران و فروشندگان با همکاری اتحادیه املاک چندین دفتر مشاور املاک برای ثبت تغییر مالکیت در نقاط مختلف شهر معرفی شدن و از همه خریداران تقاضا کرد که هرگونه تغییر مالکیت خود را در این دفاتر ثبت کنند.

وی تصریح کرد: همچنین علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند هم برای جابجایی دکل‌های فشار قوی و ساخت مراکز آموزشی توسط بنیاد برکت در شهرک اعلام آمادگی کرده است.

مدیر اجرایی شهرک شهید قدوسی نهاوند با قدردانی از حمایت و تعامل مسولین شهرستانی و استانی گفت: در این میان در یک سال گذشته وجریان شکل‌گیری و پیگیری مسایل شهرک، نماینده، فرماندار، معاونین فرماندار، معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل مسکن شهرسازی، اداره برق، شهردار و شورای شهر نهاوند، امور آب، اداره ثبت نهاوند و سایر ارگان‌های مربوطه همکاری لازم را در رفع موانع و تسهیل شرایط برای بازگشت حقوق و املاک چندین ساله مردم پس از سه دهه داشته‌اند که از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات