خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان بهار:

بهار رتبه هشتم استان را در ثبت اشتغال جدید در سامانه رصد دارد

همدان_فرماندار شهرستان بهار گفت: با وجود پتانسیل شهرستان بهار در حوزه‌های مختلف و نرخ بیکاری ۵.۹ درصدی، شهرستان بهار رتبه هشتم استان را در ثبت اشتغال جدید در سامانه رصد، دارد.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۸۰
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
بهار رتبه هشتم استان را در ثبت اشتغال جدید در سامانه رصد دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح الله نباتی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار با تاکید بر ثبت اشتغال جدید در سامانه رصد اظهار کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی در این مورد کم کاری کردند و رقم اعلامی در حد مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: با وجود پتانسیل شهرستان بهار در حوزه‌های مختلف و نرخ بیکاری ۵.۹ درصدی، شهرستان بهار رتبه هشتم استان را در ثبت اشتغال جدید در سامانه رصد، دارد که قابل قبول نیست و مدیران دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش در راستای تحقق و ثبت تعهد اشتغال، کوشا باشند.

فرماندار بهار تصریح کرد: ادارات صنعت معدن، کمیته امداد، بهزیستی، علوم پزشکی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد، فنی و حرفه‌ای بیش از ۹۰ درصد تعهد اشتغال خود را تحقق بخشیدند.

وی بر شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان بهار تاکید کرد و گفت: در صورت شناسایی ظرفیت‌ها و فراهم نمودن زیرساخت‌ها می‌توانیم سرمایه گذاران را به سوی آن‌ها سوق دهیم.

نباتی با تاکید بر ایجاد بازارچه‌های محلی در شهرستان گفت: مکان دائمی برای ارائه محصولات کشاورزی و صنایع دستی برای دسترسی سهل الوصول و بدون واسطه به محصولات درنظر گرفته شود.

وی با تأکید بر تدوین سند چشم انداز شهرستان بهار گفت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده، باید نقشه راه و سند چشم اندازی تدوین شود و به صورت احتمالی، تغییرات جمعیتی، تغییرات شناختی، اوضاع اقتصادی و اقتصاد خرد، تغییرات آب و هوایی و خاک در این سند دیده شود.

نباتی تصریح کرد: بانک‌های عامل در راستای کمک به اشتغال به تولید، تسهیل گری در امور را در راس برنامه‌های خود قرار دهند چرا که اجماع همگانی برای جذب سرمایه گذار، منابع و اعتبارات ضروری است.

وی بر توجه به حوزه خدماتی تاکید کرد و گفت: علاوه بر حوزه صنعت و کشاورزی باید به حوزه خدماتی توجه شود، زیرا خدماتی بیشترین میزان ارزش افزوده را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات