شهید سردار سلیمانی از نبوغ نظامی خاصی برخوردار بود

پرورش گفت: شهید سلیمانی دست­ کم، سه میدان عمده رزم میدان دفاع مقدس، میدان مبارزه با اشرار مسلح و سرانجام میدان مبارزه در عرصه فرامرزی و منطقه­­­ ای در عراق و سوریه را آزموده بود.
کد خبر: ۹۴۸۰۹۸۰
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از فنوج، مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندار این شهرستان، شورای اداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت فنوج ، نخبگان، معتمدین، ریش سفیدان و آحاد بسیجیان در محل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فنوج برگزار شد.

سرگرد پاسدار محمود پرورش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فنوج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی از نبوغ نظامی خاصی برخوردار بود، او مسلط به دانش رزم بود و برای کسب این دانش و مهارت دقیق و حساس، به ­گونه­‌ای کاربردی و نه صرفاً نظری، بایستی در میدان نبرد، حضوری مستمر داشت و آرام ­آرام با زوایای مختلف و پیچیدگی­‌های فراوان آن آشنا شد.

وی بیان کرد:شهید سلیمانی دست­ کم، سه میدان عمده رزم را آزموده بود: میدان دفاع مقدس، میدان مبارزه با اشرار مسلح و سرانجام میدان مبارزه در عرصه فرامرزی و منطقه­­­ ای در عراق و سوریه و نیز در هر نقطه دیگری از منطقه که حضور او ضرورت می‌­یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد سپاهی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فنوج  نیز در ادامه افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر انجام واجبات عبادی به مستحبات نیز توجه ویژه­‌ای داشت. از هر فرصتی برای تلاوت آیات قرآن و دعا و مناجات بهره می­‌جست.

وی ادامه داد: شهید مقید به تهجد و نماز شب بود، گریه­‌ها و راز و نیازهای او در دل شب به روشنی تصویری از یک عارف واصل به دست می‌­دهد عرفان و حماسه هرچند دو رفتار متفاوت می­‌باشند اما وقتی عرفان، وصول به حقیقت از طریق شریعت و حماسه از جنس جهاد فی ­سبیل­ الله باشد جان­مایه آن‌ها یکی می­ شود.

حجت الاسلام سپاهی در پایان اضافه کرد: به یاد بیاوریم دوران دفاع مقدس را که رزمندگان عزیز ما در اوج داشتن روحیه جنگندگی و سلحشوری و رزم و ستیز با دشمنان، سنگرهای خویش را به نیایش­گاه­‌هایی بس نورانی و معنوی تبدیل نموده بودند که در آن عاشقانه به ذکر و دعا و مناجات و راز و نیاز با حضرت حق جل و علی می­‌پرداختند گویی آنان عرفایی بودند که در طریق سیر و سلوک معنوی، منزل به منزل ره­ ­پیمودند. حاج قاسم نیز از جنس همان بچه­‌ها بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعداد ۱۵۰ نفر از بسیجیان نخبه و معسر خواهر و برادر تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار