خبرهای داغ:
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مدل نخست طرح آمریکا در منطقه که شهید سلیمانی و دیگر فرماندهان شهید با آن مقابله کردند، طرح «خاورمیانه جدید» در لبنان و فلسطین بود.
کد خبر: ۹۴۸۱۰۴۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

حاج قاسم سرباز ولایت بود

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز(سه‌شنبه) در سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق پس از عرض سلام، ابتدا به ابتلایش به آنفولانزا اشاره کرد و گفت: من از همه دوستداران به خاطر آنچه در چند روز گذشته رخ داد، عذر می‌خواهم. ذهن شما را مشغول کردم. من از تمام کسانی که برایم دعا کردند، تشکر می‌کنم.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: جای نگرانی نیست و من دوست دارم به شما این اطمینان خاطر بدهم. در ۳۰ سال گذشته در ناحیه نای کمی حساسیت داشته‌ام و زمانی هم که سید عباس شهید شد، به همین خاطر بستری بودم.

وی ادامه داد: میلاد حضرت مسیح و سال نوی میلادی را تبریک می‌گویم و امیدوارم که سال جدید سال پر خیر و برکت و سال گشایش و امید برای لبنان و تمام مردم منطقه باشد. ما سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا علی‌ها السلام و سالروز تعدادی از علما از جمله آیت‌الله شیخ مصباح یزدی، علامه شهید شیخ نمر النمر را داشتیم. ما همچنین در روز‌های گذشته، تعدادی از عزیزانمان را از دست دادیم که من به آن‌ها تسلیت می‌گویم.  

سید حسن نصرالله در ادامه همچین با اشاره به درگذشت علامه «نسیم عطوی» و عرض تسلیت به خانواده او، افزود: در دو دهه گذشته حاج قاسم سلیمانی فرماندهی نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی ایران را برعهده داشت. زمانی که حاج قاسم وارد میادین ما شد، از سه ویژگی برخوردار بود ابتدا شخصیتش به خاطر صدق و اخلاص زیادی که از آن برخوردار بود و همچنین درجات عالی تقوا و شوق دیدار خداوند.

وی افزود: ویژگی دوم اینکه او سرباز ولایت بود و آنچه در جهت‌گیری‌ها و راهبرد‌های اولیه انجام می‌داد، طبق ضوابط، ولی یعنی امام خامنه‌ای بود. حاج قاسم سرباز ولایت بود و وصیت کرد که روی مزارش بنویسند سرباز ولایت. او این طور می‌زیست.

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: متأسفانه برخی هنوز تصور می‌کنند که کشور‌های عضو محور مقاومت فقط تابع ایران هستند؛ اما آن‌ها اصلا این گونه نیست، بلکه آن‌ها قدرت‌هایی هستند که به میهنشان و مقدساتشان باور دارند و حاج قاسم آمد که دست کمک به آن‌ها برساند. حاج قاسم توانست با ذهن، تدبیرش، حضور دائم و اخلاص خود گروه‌های محور مقاومت را با یکدیگر همراه و مرتبط کند. او وارد هر یک از این قدرت‌ها شد و قدرت آن‌ها را دو چندان کرد. حاج قاسم از آن‌ها حمایت مادی و فکری می‌کرد و با دیدار‌ها و حضور مستقیم در جبهه‌ها و خط مقدم به آن‌ها امید می‌داد.

وی همچنین اشاره کرد: حاج قاسم در دو دهه گذشته با دو مدل از پروژه آمریکا در منطقه مقابله کرد. طرح آمریکا در منطقه، طرح هژمونی، تسلط و گرفتن همه چیز بود و اسرائیل در دل این پروژه قرار داشت.

سید حسن نصرالله گفت: مدل نخست طرح آمریکا در منطقه که شهید سلیمانی و دیگر فرماندهان شهید با آن مقابله کردند، طرح «خاورمیانه جدید» در لبنان و فلسطین بود.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: نسخه اول طرح آمریکا در سال ۲۰۰۱ و پس از آنکه جورج بوش پسر قدرت را به دست گرفت، آغاز شد. طبق آنچه منتشر شد، افغانستان در این طرح نبود.

ب-۲۳۹۱

انتهای پیام/

ارسال نظرات