خبرهای داغ:
گفت‌وگوی خبرگزاری بسیج با مادر شهیدان غیاثوند قیصری؛

علی و رضا چگونه زندگی کردند؟/همسرم شیمیایی شد اما برای کارت جانبازی اقدام نکرد

مادر شهیدان رضا و علی غیاثوند قیصری، درباره زندگی فرزندان شهیدش برای ما تعریف کرد.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۶۰
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

گفت وگوی خبرگزای بسیج با مادر شهیدان غیاثوند:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، معصومه آقامیرمحمدی، مادر شهیدان رضا و علی غیاثوند قیصری است. جوانان فعال عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در دهه ۶۰ شمسی که به جبهه اعزام و به شهادت رسیدند.

آقامیرمحمدی در گفت‌وگو با بسیج با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی فرزندان شهیدش اظهار کرد: از اوایل انقلاب، هم رضا و هم علی فعالیت زیادی در مساجد و پایگاه‌های بسیج مسجد محله داشتند. تا آنجا که اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی و ورزشی می‌کردند و با بسیجیان به اردو‌های مختلف شهری که با همکاری امور تربیتی برگزار می‌شد، می‌رفتند.

وی افزود: یادم نمی‌رود که پنج‌شنبه‌های قرآنی آن‌ها، هر هفته برگزار می‌شد و علی به سایر بچه‌های محله «موسی بن جعفر» آموزش می‌داد و با وجودی که هنوز خودش جوانی بیش نبود، دیگر دوستانش را برای اعزام به جبهه رهنمون می‌کرد.

مادر شهیدان رضا و علی غیاثوند قیصری گفت: زمانی که به جبهه اعزام می‌شدند، مادربزرگ‌شان آن‌ها را از حلقه یاسین عبور می‌داد و برایشان دعا می‌خواند. رابطه صمیمانه و خاصی میان مادربزرگ(او را خان‌جون صدا می‌زدند) و فرزندانم برقرار بود.

وی با اشاره به فاصله سنی فرزندان شهیدش گفت: فاصله سنی آن‌ها با همدیگر زیاد نبود. رضا، فروردین‌ماه ۱۳۴۴ متولد شد و در عملیات رمضان در تیرماه ۱۳۶۱ مفقود شد، تا اینکه پیکر مطهرش سال ۱۳۷۵ در بهشت زهرا(س) آرام گرفت. علی هم اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۵ متولد و در کربلای ۵ شهید شد. هر دو، در قطعه ۵۳ به خاک سپرده شدند.

آقامیرمحمدی تاکید کرد: پدر رضا و علی هم سال ۱۳۸۷ به رحمت خدا رفت. البته ایشان پس از شهادت رضا به همراه علی به جبهه اعزام و در بخش تعاون همکاری می‌کرد. وی درباره عارضه شیمیایی همسرش نیز گفت: صدام وقتی از گاز شیمیایی خردل استفاده کرد، ایشان هم شیمیایی شد اما برای دریافت کارت جانبازی مراجعه نکرد و پس از تحمل سال‌ها بیماری، در قطع پدر و مادر شهیدان در بهشت زهرا (س) آرام گرفت. 

ت-۵۳۷۹

انتهای  پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار