مسئول سیاسی ستاد فرماندهی کل سپاه:

باید با راهکار‌های عملی سرمایه اجتماعی کشور را بالا برد تا مشکلات حل شود

شاهرود_ مسئول سیاسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: باید تلاش کنیم با راهکار‌های عملی سرمایه اجتماعی را بالا ببریم که با بالا رفتن سرمایه اجتماعی، بی ثباتی کشور کاهش و تقاضای ارز کم می‌شود و در کلان مشکل اقتصاد کشور حل می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۲۳۲۱
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

باید با راهکار‌های عملی سرمایه اجتماعی کشور را بالا ببرد تا مشکلات حل شودبه گزارش خبرنگار بسیج، علی کارگر در گردهمایی فرماندهان پایگاه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود در سالن جلسات ولایت فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه دولت به تمام استان‌ها سفر کرده و ۱۸ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده است، افزود: وعده‌هایی که شما نمی‌توانید شده بود به می‌توانیم تبدیل شد، اما در جامعه قیمت‌ها و مردم احساس نارضایتی دارند و باید حقیقت و واقعیت ماجرا را به گونه‌ای بگوییم که مردم قبول کنند.
وی با بیان اینکه امروز کارگزاران نظام باید کار کنند که مردم از آن‌ها خوششان بیاید با خدمت صادقانه تا مهمترین موضوع که سرمایه اجتماعی است افزایش یابد.
کارگر خاطر نشان کرد: در جامعه به نوعی تلقین شده که مدیران ما انسان‌های فاسدی هستند، تصریح کرد: وقتی بررسی می‌کنیم ۳۷۰ هزار مدیر در کشور داریم که ۳ هزار نفر از آن‌ها متهم به فساد هستند و برآورد نیز حداکثر تا ۱۰ هزار نفر تخلف می‌باشد، اما در قبال این همه مدیر چیزی نیست، اما هنر دشمن است که دارد وارونه جلوه می‌دهد.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم در یکسال و اندی هر کاری انجام داده یک پله به عدالت نزدیک شده از واکسن کرونا، مدیریت ارزاق عمومی و کالا‌های اساسی، جراحی اقتصادی، درگاه پیکپارچه مجوزها، این اتفاقات سبب کاهش فاصله فقیر و غنی شده، اما بررسی‌های افکار عمومی چیزی دیگری را نشان می‌دهد، چون انتظارت مردم مدیریت نشده است.
مسئول سیاسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران، سفر‌های استانی دولت را مورد موافقت افکار عمومی دانست که بازخورد مثبت داشته، به وضعیت خودرو اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در صنعت خودرو افتاده به نفع مردم و در راستای برنامه مدون حساب شده است، هر چند قیمت در ظاهر بالا رفته، اما در کلان این برنامه قابلیت دفاع دارد، اما افکار عمومی حوصله بحث‌های تخصصی را ندارد، اما در جمع نخبگان باید این موضوع بیان شود.
وی اضافه کرد: برای اصلاح وضعیت خودرو، تولید خودرو افزایش یافته تا عرضه و تقاضا به هم برسد و دلالی نباشد و دولت فشار آورد به خودروسازان تا تولید را افزایش و واردات را باز کرد تا نیاز واقعی خودرو اینگونه حل شود و وقتی عرضه خودرو به سطح قابل قبولی رسید در بورس وارد شد تا قیمت‌ها متعادل شود و سود در جیب دلال نرود.
کارگر با اشاره به اینکه ساختار قیمت دستوری خودرو با این طرح از بین می‌رود و‌گام بزرگ در اصلاح صنعت خودروست، اظهار کرد:، اما در رسانه‌ها درست تحلیل و بیان نمی‌شود چرا که قدرت رسانه امروز خیلی زیاد است.
وی با تاکید بر اینکه مردم گرانی را می‌بینید، اما ترمیم را نمی‌بینند و در محاسبه تورم، جبرانه را نگاه نمی‌کنند، افزود: امروز باید سرمایه اجتماعی نظام را بالا ببریم و مدیران در اولویت هستند و برخورد کارگزاران نظام حتی در بخش خصوصی بسیار مهم و باید جمع کرد و از بین رفتن سرمایه اجتماعی مانند سدی است که شکسته و از بین می‌رود.
کارگر با بیان اینکه دشمن دنبال گرفتن سرمایه اجتماعی ماست، گفت: آینده اقتصادی کشور به شدت روشن است و درآمد بالا سبب می‌شود کسری بودجه و خلق پول نداشته و کاهش تورم و ایجاد رقابت در بازار و رونق اقتصادی رخ دهد و دولت به درستی از جایی شروع کرده که کار را زیرساختی انجام شود.
وی کار کردن صادقانه را سبب ایجاد امید واقعی در دل مردم عنوان کرد و افزود: در مدیریت وضعیت آنتی بیوتیک در کشور دولت بسیار تلاش و مدیریت کرد و علت برکناری رئیس سازمان غذا و دارو پیش‌بینی نکردن این وضعیت بود و تولید آنتی بیوتیک چهار برابر شد و واردات انجام و مشکل رفع شد و باید این‌ها گفته شود.
مسئول سیاسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در دولت خط قرمز مردم هستند، گفت: در دولت‌های قبلی خط قرمز‌ها وجود داشته و ما نتوانستیم به مردم این موضوع را انتقال دهیم.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با راهکار‌های عملی سرمایه اجتماعی را بالا ببریم که با بالا رفتن سرمایه اجتماعی، بی ثباتی کشور کاهش و تقاضای ارز کم می‌شود و در کلان مشکل اقتصاد کشور حل می‌شود و حس خوب در جامعه رخ و اعتماد عمومی افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار