خبرهای داغ:

آزادی ۲ زندانی در همدان توسط اهالی رسانه به نیت سردار سلیمانی

همدان-همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی دو زندانی غیر عمد توسط اصحاب رسانه و هیات زینبیون(فعالان رسانه‌ای استان همدان) آزاد شدند.
کد خبر: ۹۴۸۳۰۵۸
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،  دو زندانی جرائم غیرعمد توسط هیات زینبیون (فعالان رسانه‌ای استان همدان) به نیت سردار قاسم سلیمانی آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

یکی از این زندانیان ۳۸ سال داشت که با کمک ستاد دیه آزاد شد و نفر دیگر نیز جوانی ۳۵ ساله بود که از طریق انجمن حمایت از زندانیان و مشارکت خیرین طعم شیرین آزادی را چشید.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در این خصوص اظهار کرد: اصحاب رسانه و هیات زینبیون(فعالان رسانه‌ای استان همدان) هم‌زمان با ایام فاطمیه و سومین سال‌روز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اقدام به انجام کار خیر آزادی زندانی کردند.

یداله روحانی منش افزود: یکی از زندانیان با مبلغ بدهی ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بند بود که بخشی از آن توسط هیات زینبیون و بقیه توسط ستاد دیه استان تامین و در هفته جاری از زندان آزاد شد.

وی اظهار کرد: با پیگیری ستاد دیه و کمک خیرین و مردم نیکوکار ۶۰  زندانی به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از زندان‌های استان همدان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: مجموع بدهی این ۶۰ مددجو حدود ۱۵۴ میلیارد ریال بود که ۲۲ میلیارد ریال آن با پذیرش اعسار، قسط بندی شد.

وی با بیان اینکه ۸۸ میلیارد ریال آن از سوی شکات پرونده بخشیده شد، اظهار کرد: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی خانواده زندانیان تامین و به شکات پرداخت شد.

روحانی منش از پرداخت ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۶ میلیارد ریال به صورت بلاعوض به منظور تسویه بدهی این ۶۰ زندانی و مختومه شدن پرونده قضایی آنان خبر داد.

وی با بیان اینکه سه نفر از زندانیان آزاد شده زن و بقیه مرد هستند گفت: دو نفر از آزادشدگان به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کار، ۴۴ نفر محکومیت مالی و هشت نفر به علت عجز در پرداخت مهریه زندانی شده بودند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در ادامه گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۹۵ زندانی غیرعمد با بدهی حدود ۵۷۷ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۶۳ نفر مرد و ۱۸ نفر زن بودند که ۸۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه به آن‌ها پرداخت شده و بقیه بدهی نیز در قالب گذشت شاکیان، نقدینگی مددجویان، پرداخت وام، تقسیط بدهی و صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات