اختتامیه جشنواره کشوری عهد کودکان با حاج قاسم

آیین پایانی جشنواره کشوری عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولان، خانواده شهید علی اصغر لری گویینی (شهید حادثه تروریستی شاه چراغ) در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۱۹۹
|
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، آیین پایانی جشنواره کشوری عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان، خانواده شهید علی اصغر لری گویینی (شهید حادثه تروریستی شاه چراغ) و جمعی از دانش آموزان و والدین آنان در کرمان برگزار شد.

کودکان ایرانی در جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی با نگارش دلنوشته، اجرای سرود و دکلمه اوج ارادت و معرفت خود را به سردار دل ها به تصویر کشیدند و نشان دادند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: که نشان می دهد سردار ما از کودکی سرآمد و سردار بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی خلق و خو و سیره عملی سپهبد شهید سلیمانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سردار دل ها در دوران کودکی و دبستان نیز به فکر دیگران بخصوص افراد نیازمند بود و سیره عملی ایشان در کودکی نیز برای ما الگوست به طوری که برادر ایشان نقل می کند سردار مدادش را از وسط نصف می کرد و نصف آن را به دانش آموزانی که بضاعت مالی خوبی نداشتند، می داد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی حتی از بردارش نیز می خواست تا مدادش را با دیگران تقسیم کند تا با نیم دیگر مداد بتواند دل همکلاسیش را شاد کند.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: سردار سلیمانی حتی در دوران کودکی نیز به فکر همنوعانش بود لذا غذایی را که به عنوان ناهار با خود به مدرسه می برد با دیگر همکلاسی هایش که از روستاهای دیگر می آمدند و در بیشتر اوقات یک قطعه نان خشک به عنوان ناهار می آوردند قسمت می کرد.

وی به مکتب حاج قاسم اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان مکتب حاج قاسم مدال افتخار ماندنی و تاریخی به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عطا کردند که خصوصیات و مشخصات خاص خود را دارد.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی تنها به دوران جهاد ایشان مرتبط نیست بلکه این مکتب از زمان طفولیت و کودکی سردار که زیر سایه پدر و مادر رشد کرد، ساخته شده است.

وی پایه اصلی تربیت کودکان را دبستان دانست و افزود: آینده به کودکانی تعلق دارد که اکنون در دبستان ها تحصیل می کنند لذا باید مانند سپهبد شهید سلیمانی که به نکات ریز تربیتی توجه داشتند به این قشر نیز توجه و رسیدگی شود.

 

نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز ارسال ۱۰۰ هزار اثر را به جشنواره سراسری عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی بیانگر معرفت این قشر به سپهبد شهید سلیمانی دانست و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره با وجود استقبال گسترده ادامه پیدا کند.

محمدرضا پورابراهیمی به مراسم پر ازدحام سومین سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان بعد از ۲ سال محدودیت های کرونایی اشاره کرد و افزود: اقدامات امروز برای دستیابی به آرمان های انقلاب به دلیل خون های ریخته شده شهدایی است که در تاریخ اسلام، تفکر شیعه و تاریخ انقلاب از خودگذشتگی کردند.

وی برگزاری جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی را اقدامی ارزشمند دانست و تصریح کرد: دانش آموزان با اجرای اینگونه برنامه ها بیش از پیش با نام شهدا بویژه شهدایی که از مفاخر نظام اسلامی هستند آشنا می شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد اندیشه جوانان را از مسیر انقلاب دور و منحرف کند گفت: انجام هر اقدامی که در راستای ترویج فرهنگ شهادت باشد کاری جهادی و ارشمند است و کمتر از شهادت نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم از ارسال ۱۰۰ هزار اثر از استان های سراسر کشور به جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم خبر داد و تصریح کرد: ۱۰۰ اثر از این تعداد به ‌عنوان آثار برگزیده انتخاب و به جشنواره در کرمان دعوت شده اند.

رضا رضایی اظهار داشت: صاحبان آثار برگزیده ارسال شده به جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم امروز به همراه والدینشان در آیین اختتامیه این جشنواره حضور یافته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از حاج قاسم به عنوان الگویی بزرگ و البته دست یافتنی یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش تلاش دارد مکتب سپهبد شهید سلیمانی را در مدارس عملیاتی کند.

ارسال نظرات