خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فضیلت قرآن کریم و جایگاه قاری قرآن کریم گفت: جایگاه بلندی که در روایات برای قاری قرآن یاد شده در صورتی است که حقایق قرآن کریم در وجود او محقق شده باشد.
کد خبر: ۹۴۸۳۲۶۵
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی​‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که بعد از ظهر ۲۲ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) صلوات گفت: در روایات از وجود مبارک حضرت فاطمه(س) با عنوان شب قدر یاد شده است. شب قدر شبی است که بشریت قادر نیست به کنه آن پی ببرد. از آن جهت که قرآن کریم از پیشگاه خداوند نازل شده است مورد احترام است و وجود حضرت فاطمه(س) نیز از پیشگاه خداوند تنزل پیدا می‌کند و لیلة القدر می‌شود.

وی ادامه داد: در روایات بیان شده است که شب ۲۷ ماه رجب که شب بعثت پیامبر اکرم(ص) است شب تجلی اعظم است و از آن جهت که معصومین ما همه نور واحد هستند، زمان مولود آن بزرگواران چون از عالم بالا تنزل پیدا می‌کنند، شب تجلی اعظم است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: امیرالمومنین علی(ع) در روایتی بهره‌مندی از قران کریم را به سه بخش تقسیم می‌کنند؛ دسته‌ای از معارف قرآن کریم هستند که عالم و جاهل آنها را می‌شناسند. جاهل در این‌جا به معنی فرد ناآگاه نیست، بلکه به معنی کسی است که از نورانیت باطن بی‌بهره باشد. این دسته از معارف قرآن کریم برای همه از جمله این افراد هم قابل استفاده و حجت است.

موسوی‌فرد ادامه داد: به فرموده امیرالمومنین(ع) قسم دیگری از معارف قرآن کریم معارفی هستند که جز افرادی که از ذهنی پاک و لطافت حس برخوردار هستند و قدرت تمیز حق و باطل دارند آن‌ها را در نمی‌یابند. علامت این گروه دوم که خداوند نسبت به پذیرش اسلام به آنها شرح صدر داده این است که بی قرار در دنیا هستند، به عالم جاودانگی توجه دارند و آماده رفتن به جهان دیگرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: قسمت دیگری از معارف قرآن آیاتی هستند که جز خداوند و راسخون در علم یعنی اهل بیت(ع) فهم به آنها دسترسی ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضیلت قرآن کریم و جایگاه قاری قرآن کریم گفت: جایگاه بلندی که در روایات برای قاری قرآن یاد شده در صورتی است که حقایق قرآن کریم در وجود او محقق شده باشد. اگر به این مرحله برسد می‌تواند به آن جایگاه ارتقا یابد.

موسوی‌فرد توضیح داد: در جهان آخرت، ظاهر قرآن از انسان جدا می‌شود، اما آنچه در وجود انسان محقق شده از انسان جدا شدنی نیست.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین همان امر به معروف و نهی از منکر است؛ دو فریضه ای که جایگاه بالایی در بین اعمال خوب و پاک انسان دارند. به فرموده رهبر انقلاب علاج تحریف، تبیین است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت با اشاره به روایتی درباره گروه‌های مختلف مردم در عمل به امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این روایت بیان شده است که گروهی از مردم در مقابل عمل منکر، با عمل، زبان و قلب به نهی از منکر اقدام می‌کنند. این دسته از افراد تمام درجات خیر و ارزشمندی را طی می‌کنند. برخی از مردم نیز در زبان، امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنند که به تعبیر روایت اینان، مردگانی در جسم متحرک هستند.

وی تصریح کرد: منکر تنها بی حجابی نیست، بلکه منکر ممکن است کم کاری من مسئول یا یک بازاری باشد. اگر نسبت به این منکر بی تفاوت باشیم، معلوم است که مرده‌ای در میان زندگان هستیم. توصیه اولیای دین ما این است که اگر جامعه‌ای بخواهد حیات پیدا کند باید به این دو فریضه عمل کنیم

موسوی‌فرد در پایان سخنان خود گفت: از حضور ارزشمند شما تشکر می‌کنم. این افتخار نصیب ما شده است که امروز میزبان شما باشیم و شاکر خداوند متعال هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها