خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

دستگیری یک کلاهبردار در ملایر

همدان-فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار به مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال با هوشمندی ماموران پلیس فتا شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۴۱۶۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

سرهنگ احمد ساکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر این که فردی طی تماس تلفنی و با شگرد برنده شدن در قرعه کشی خودرو، مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال از وی طی ۴ مرحله تراکنش کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان ملایر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بکارگیری شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم که دارای سابقه کیفری و ساکن یکی از شهر‌های استان تهران بود را شناسایی و با همکاری پلیس فتای آن شهرستان، وی را دستگیر کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نامبرده در بازجویی‌های انجام شده، به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد و کل مبلغ به حساب وی برگردانده شد.

وی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی را نخورده و از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر ارسال هرگونه کد فعال سازی و انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی ها، خودداری کنند.

ساکی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند؛ همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات