معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تشریح کرد:
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز برای بیش از 51 هزار نفر (به صورت مستقیم و غیرمستقیم) در استان لرستان اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۴۱۹۱
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از فعالیت 32 مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در قالب سه تیم تسهیل‌گری در سطح استان لرستان خبر داد و گفت: از سال 1397 تا به امروز 17 هزار و 226 طرح اشتغال‌زایی‌ در مناطق محروم و روستایی لرستان راه‌اندازی شده که ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای 51 هزار و 678 نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.

مرتضی نیازی ادامه داد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح 2 هزار و 246 میلیارد تومان است.

وی از هدف‌گذاری اجرای 5 هزار طرح اشتغال‌زایی برای لرستان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 3 هزار و 625 طرح از این تعداد به بهره‌برداری رسیده و 1375 طرح مابقی نیز تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، 39 شهر و 339 روستای استان لرستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار دارند.

نیازی خاطرنشان کرد: بیشتر طرح‌های اشتغال راه‌اندازی شده در مناطق محروم لرستان، با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای، در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری و پوشاک است.

وی با تاکید بر تمرکز جدی بر اقشار ویژه و آسیب‌پذیر اجتماعی در استان لرستان بیان کرد: از 3 هزار و 625 طرح راه‌اندازی شده در سال جاری، 226 طرح به زنان سرپرست خانوار، 236 طرح به معلولین، 142 طرح به خانواده شهدا اختصاص دارد.

نیازی تاکید کرد: همچنین از ابتدای امسال 17 طرح دانش‌بنیان، 270 طرح پوشاک و 74 طرح آبزی‌پروری در استان به بهره‌برداری رسیده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی، محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت اجتماعی، نهضت ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور را آغاز و عمده توان و اعتبارات را بر این مهم متمرکز کرده است.

وی ادامه داد: از سال 1397تا به امروز 250 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت 750 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم و با حجم کل سرمایه‌گذاری 32 هزار میلیارد تومان در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسیده است.

نیازی در پایان تاکید کرد: مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در 12 هزار و 500 روستا و 430 شهرستان در تمامی استان‌های کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ارسال نظرات