خبرهای داغ:
به همت بسیجیان؛

برنامه شبی در محفل شهدا در پردیسان برگزار شد

برنامه‌ شبی در محفل شهدا به همت الشهدا رزمندگان مقاومت اسلامی گردان الی بیت المقدس پردیسان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۲۲۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این برنامه با هدف بیان سبک و سیره زندگانی شهدا با سخنرانی کارشناس مذهبی شبکه قرآن و معارف و نوای کربلایی حمید حاج اسماعیلی دوشنبه هر هفته با همکاری پایگاه شهید کلهری برگزار می گردد.

این برنامه با محوریت تحکیم پایه و بنیان خانواده در راستای سیره و زندگانی شهدا مورخ دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار گردید.

علی کریمی تهرانی با اشاره به آیه ( وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ) عنوان کرد: دو اصل مهم آرامش این است که اهل مودّت و رحمت باشید. چه بهتر است از کنار آیات الهی به سهولت نگذریم و نگاه عمقی داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخواهیم نگاهی به سیره و زندگانی شهدا داشته باشیم آنها با وجود تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... که همه ما هم همه روزه درگیر این موضوعات هستیم، وقتی زندگی آنها را ورق میزنیم مودّت و اهل رحمت و بخشش را به وضوح شاهد آن هستیم.

علی کریمی تهرانی با اشاره بر سخن شهید بابایی اظهار داشت: یکی از چیزهایی که به جبهه های جنگ رنگ و بو میداد همین صبر زنانی هستند با وجود تمام مشکلات دوری از همسرانشان و فرزندانشان بازهم مقاومت کردند تا مردان با قوا بجنگند که این اهل بخشش و رحمت بودن یک مصداق بارز در هشت سال جنگ تحمیلی بشمار می آید، زیرا رزمندگان با اینکه هر کدام خانواده داشتند بازهم از خودشان و خانوادشان گذشتند و از خود گذشتگی کردند تا نوامیس دیگران در امنیت باشند که امروزه شاهد این امنیت هستیم.

حماسه آفرینی و الگو گیری های زنان یک گوهری است که از دلایل استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی میشود. پس چه بهتر است اهل بخشش و رحمت باشیم اگر به زندگی شهید محلاتی بنگریم، خودش رویی و روحیه بخش بودن این سردار و همچنین شهید ابراهیم هادی با اذانی که هنگام جنگ بر فراز تپه ای گفت و موجب تسلیم نیروهای بعثی شد می‌توان به یک مصداق بارز اهل بخشش و رحمت بودن اشاره داشت که اینگونه با کوچک ترین عمل باعث چنین تاثیرات بسزایی شد و ای شهیدانی مثل شهید بروجردی، شهید همت و ... امثالی از رحمت هستند.

وی با اشاره بر رفتار شهید سیاهکالی با همسر خود عنوان کرد: برای اینکه مسئله مودت روشن شود بهتر است به رفتار این شهید بزرگوار با همسر خود نگاه کنیم. همه شهیدان من جمله شهید سیاهکالی همیشه به همسر خود محبت می‌کردند و مودت داشتند برای مثال شهید سیاهکالی و همسر این شهید با یکدیگر با یاد کردن از رمز یادت باشد به یکدیگر محبت می‌کردند و بهم ابراز محبت می‌کردند.

وی افزود: البته این دست از شهیدان کم نبودند و همیشه اهل مودت و محبت بودند مثل شهید همت که همه روایت شهید همت و همسرش هنگام بازگشت از خط مقدم را شنیده ایم که همسرش حاضر به اطعام نشد تا زمانی که شهید همت از خواب بیدار شدند.

کریمی تهرانی تصریح کرد: در دل مودت عمل است پس چه بهتر است دوستت دارم ها و محبت های همسرانه در عمل باشد. شهیدان انسان های صاف، زلال، عاشق و اهل بخشش بودند و این موضوع آنها را با دیگران مستثنی می دارد.

علی کریمی تهرانی در پایان گفت: حضرت زهرا (س) شهیده راه ولایت سه کلید اصلی برای اینکه اگر زنی بخواهد محبت شوهر خود را ابدی کند بیان کرد: هنگامی که مرد وارد خانه شد با او تا چند دقایقی صحبتی نکنید چون نمی‌داند چه اتفاقی افتاده و بگذارید آرام بگیرد. دومین نکته این است کخ هر وقت همشرت صحبت می‌کرد مقابلش بنشیند و به او نگاه کن و توجه کند و آخرین نکته این است که در ارتباط کلامی زن آهنگ زنانه داشته باشد.

این برنامه با نوای کربلایی حمید حاج اسماعیلی و ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) پایان یافت.

انتهای پيام/ قنبری

ارسال نظرات