خبرهای داغ:

خودنمایی زیرسویه جدید امیکرون در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول از مشاهده و ثبت زیرسویه جدید در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۴۵۵۳
|
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

محمدعلی شفیعی نیا گفت: حدود یک ماه پیش به دنبال موجی که در کشور‌های اروپایی و آسیای شرقی در خصوص شیوع کرونا اتفاق افتاد، مواردی از بروز بیماری‌های تنفسی در سطح شهر دزفول نیز دیده شد که بیماران عمدتا سرپایی بودند و مطب‌ها و درمانگاه‌ها مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در یک ماه اخیر به صورت معنی داری در دزفول افزایش یافته است، افزود: زیرسویه جدید امیکرون جدید در این شهرستان مشاهده و ثبت شده است و تعدادی از بیماران نیز بستری شدند، ولی تاکنون موارد فوتی ناشی از این زیرسویه در دزفول نداشتیم.

به گفته شفیعی نیا؛ این نوع کرونا اومیکرون با زیرسویه XBB است که میزان انتشار پذیری آن ۵ برابر دلتا است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول می‌گوید: با توجه به میزان سرایت پذیری این سویه کرونا پیشنهاد می‌شود مانند قبل همه شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از ماسک در مراکز ازدحام جمعیت و مکان‌های سرپوشیده استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون، اضافه کرد: کلیه افراد بالای ۱۸ سال که از دُز قبلی واکسنشان ۶ ماه گذشته توصیه می‌شود حتما دُز تکمیلی را تزریق کنند تا ایمنی بدنشان در مقابل این ویروس بالاتر رود.

شفیعی نیا ادامه داد: همکاران در همه مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت شهر و روستا آماده تزریق واکسن هستند و انواع واکسن‌ها موجود است.

وی با توصیه به شهروندان برای تزریق واکسن کووید-۱۹، افزود: افرادی که علائم کرونا دارند نیز برای نمونه گیری و تست پی سی آر می‌توانند در شیفت صبح و عصر به کلینیک یازهرا مراجعه کنند.

به گفته شفیعی نیا؛ به زودی مرکز شماره ۴ خیابان جهاد نیز در شیفت عصر برای واکسیناسیون راه اندازی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار