رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان مرکزی:

۹۰۰ هزار رأس دام واکسینه می‌ شوند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان مرکزی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی خبر داد و گفت: در این طرح ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین و ۸۰۰ هزار رأس دام سبک استان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌ شوند.
کد خبر: ۹۴۸۵۸۱۸
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهدی جان محمدی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به آغاز فاز دوم تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان گفت: زمان اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین در استان از ۵ بهمن‌ماه تا پایان سال به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: پیش‌ بینی می‌ شود بیش از ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین و ۸۰۰ هزار رأس دام سبک در این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌ های دامی دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: بیماری تب برفکی از بیماری‌ های ویروسی واگیردار دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می‌ کند.

جان محمدی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ های سازمان دامپزشکی کشور به‌ منظور مقابله با این بیماری اجرای همزمان فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد اما باید توجه داشت که رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضدعفونی توسط دامداران نیز از نکات ضروری در کنار امر واکسیناسیون است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار