خبرهای داغ:

پایان انتظار ۳۰ ساله سمنانی ها/کاروانسرای شاه عباسی به میراث فرهنگی واگذار شد

استاندار سمنان گفت: پس از ۳۰ سال انتظار ، رئیس‌جمهور واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به تملک میراث‌فرهنگی را امضاء کردند.
کد خبر: ۹۴۸۵۹۲۹
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست انجمن میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: انتظار ۳۰ ساله سمنان برای آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان با امضای رئیس‌جمهوری محقق شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان هم دراین جلسه با اشاره به اینکه استان سمنان ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی فراوانی دارد، گفت: رونق گردشگری مذهبی موردتوجه مسئولان باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی به‌ویژه در روستا‌های استان گفت: تمام نقاط استان دارای ظرفیت های خوبی برای رونق گردشگری و اشتغالزایی و نگهداشت جمعیت روستا است.

دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: بازسازی آثار فاخر و خانه‌های قدیمی و تاریخی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد و باید مردمی‌سازی در حفاظت از آثار تاریخی و رونق گردشگری مورد توجه باشد.

وی افزود:بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان تاکید کرد.

امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در۲ سال گذشته مسئولان کشوری زیادی از این کاروانسرا بازدید کردند ازجمله وزیران سابق و کنونی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آیت‌الله رئیسی که در مقام ریاست قوه قضاییه و رئیس‌جمهور دستور آزادسازی این بنای ارزشمند تاریخی را صادر کرد.

کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در مرکز شهر تاریخی سمنان، یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته‌شده در دوران شاه‌عباس صفوی در این شهر است .

این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد و سال ۱۳۵۲ خورشیدی به ثبت ملی رسید، به مدت ۴۰ سال و تا خرداد ۹۹ به‌عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن‌یکی از مطالبات مردم استان بود.

آیین حذف حصار‌های ضلع غربی کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در قلب شهر سمنان، ٢١ شهریورماه امسال با حضور جمعی از مردم و مسئولان استان و شهر سمنان اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار