مدیرکل گمرکات استان:

۱۵۰ هزار تردد کامیون در گمرک بیله‌سوار ثبت شده است

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون تردد ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون از طریق گمرکات بیله‌سوار به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۴۹۱۹۹۸
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

۱۵۰ هزار تردد کامیون در گمرک بیله‌سوار ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، تقوی اظهار کرد: گمرکات استان اردبیل جز ۱۲ گمرک برجسته و شاخص کشور است که ارتقای درجه آن را در سال‌های اخیر شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گمرکات استان با ۱۲۱ نفر نیروی انسانی خدمات واردات و صادرات را به تجار انجام می‌دهد در حالی که گمرکات همتراز این استان، ۲ برابر نیرو دارند و چارت سازمانی آن‌ها نیز پر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل ضرورت اخذ مجوز برای جذب ۶۰۰ نفر نیروی انسانی را یادآور شد و گفت: در حالی که در گمرک بیله‌سوار با فعالیت شبانه‌روزی ۷۰ نفر نیروی انسانی مشغول کار هستند، در گمرک مشابه در آستارا این تعداد نیرو به ۲۲۰ نفر می‌رسد.

تقوی از عملیاتی نشدن مصوبه خرید دستگاه ایکس‌ری برای گمرک مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: مسئولان بار‌ها قول مساعد برای خرید دستگاه ایکس‌ری دادند، ولی هنوز این دستگاه در گمرک بیله‌سوار نصب نشده و ما در ورود و خروج خودرو‌ها با مشکلات و چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم.

وی تردد ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون را در ۱۰ ماهه امسال یادآور شد و خاطرنشان کرد: روزانه ۴۲۲ دستگاه کامیون در گمرک بیله‌سوار تردد می‌کنند و این گمرک جز ۱۰ گمرک ترانزیتی فعال کشور است.

تقوی میزان واردات به گمرکات استان را با رشد ۳۶ درصدی حدود ۱۳۷ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: میزان صادرات نیز ۸۳ میلیون دلار بوده که ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل واریزی به خزانه را با رشد ۴۳۸ درصدی یادآور شد و اضافه کرد: چهار هزار میلیارد تومان از طریق گمرکات استان به خزانه ملی واریز شده است.

ارسال نظرات