مقاوم سازی۶۳ درصد از واحد‌های روستایی استان اردبیل

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل گفت: براساس سرشماری رسمی واحد‌های روستایی تاکنون ۶۳ درصد مقاوم سازی و بهسازی شده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۰۰۲
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

مقاوم سازی۶۳ درصد از واحد‌های روستایی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فضلعلی زاده  در بازدید از طرح‌های اجرایی بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل با اشاره به آغاز مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ اظهار کرد: بر اساس سرشماری رسمی واحد‌های روستایی اردبیل نزدیک به ۶۳ درصد واحد‌های روستایی مقاوم سازی و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه هدف از آغاز اجرای طرح علاوه بر مقاوم سازی و نوسازی رسیدگی به وضعیت معیشت، بهداشت، فرهنگی نیز بوده است، گفت: در طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی اولین مرحله استفاده از مهندسان که دارای پروانه نظام مهندسی هستند، استفاده شده است.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل از ایجاد دفاتر مهندسان دارای پروانه در مناطق روستایی خبر داد و گفت: مهندسان با نظارت و ساماندهی دقیق در اجرای طرح مقاوم سازی روستایی یاریگر ما هستند و در این زمینه سعی و تلاش بر این است تا اقدامات لازم انجام شود.

فضلعلی زاده با بیان اینکه توانستیم با مشارکت بانک‌ها اکثر تسهیلات را با ضمانت نامه زنجیره‌ای پرداخت کنیم و پرداختی بانک‌ها بر اساس پیشرفت کار انجام می‌شود، افزود: در بحث طراحی و نظارت بر اساس تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی ۵۰ درصد تعرفه شهری بر روستایی اعمال می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی سامانه جامع برای روستایی عنوان کرد: با اجرای این سامانه مراجعات مردم به شهر کم شده و روستاییان در این زمینه می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل از پرداخت تسهیلات ویژه به روستاییان خبر داد و افزود: ارائه تسهیلات به اقشار کم درآمد در روستاها، پرداخت وام قرض الحسنه و وام‌های بلاعوض برای روستاییان که شرایط خاص دارند ازجمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار