رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

آذربایجان‌شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است، گفت: تولید کالاهای صادرات محور در استان از جمله اولویت برنامه های سازمان صمت است.
کد خبر: ۹۴۹۲۰۱۵
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در آیین بهره‌برداری از واحد تولید کلاف و مفتول فولادی در شهرستان بستان آباد افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی و تکمیل زنجیره فولاد علاوه بر صادرات محصولات تولیدی و تامین نیاز بسیاری از صنایع استان، بازار فولاد کشور نیز تنظیم خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تولید محصولات مختلف فولادی به دلیل کمبود انرژی اظهار کرد: باید برای تامین انرژی پایدار در حوزه صنعت به ویژه بخش فولاد تدابیری اساسی اندیشیده شود چرا که قطعی برق در فصول تابستان و زمستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

پرنیان با تاکید بر این که زیرساخت های تولید باید متناسب با بخش تولید تامین شود، گفت: در کشور موضوعی با عنوان فولاد هراسی ایجاد شده است در حالی که تنها 35 درصد انرژی برق، 10 درصد گاز و 2 درصد آب کشور در حوزه صنعت استفاده می شود و 40 درصد اشتغال و تولید ناخالص داخلی کشور در بخش صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان افزود: امیدواریم فضای مناسبی که در حوزه کسب و کار ایجاد شده با حمایت استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم در مجلس و نهادهای متولی با سرعت بیشتری تداوم یابد.

ارسال نظرات