۹۰۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد اردبیل تحویل داده شد

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۹۰۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شده و ۲ هزار واحد از طرح‌های ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۹۲۳۶۱
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

۹۰۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد اردبیل تحویل داده شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، افشین فضلعلی‌زاده صبح امروز در بازدید از طرح‌های اجرایی بنیاد مسکن در روستاهای اردبیل اظهار داشت: بهسازی و مقاوم‌سازی 63 درصد واحدهای روستایی استان از سال 84 آغاز و مبنای کار قرار گرفته که در این زمینه اقدامات اساسی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس در استان اردبیل مبنای کار قرار گرفته است گفت: رسیدگی به وضعیت بهداشتی و معیشتی در قالب اجرای این طرح اولویت اساسی است و در این زمینه از ظرفیت مهندسان دارای پروانه نظام مهندسی استفاده می‌شود.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل خاطرنشان کرد: ایجاد دفاتر مهندسان دارای پروانه در مناطق روستایی با نظارت و ساماندهی دقیق برای تحقق اهداف مورد نظر اولویت اساسی است و سعی و تلاش ما بر این است تا بتوانیم با انجام اقدامات مورد نظر به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

فضلعلی‌زاده ادامه داد: با مشارکت بانک‌ها ارائه تسهیلات با ضمانت‌نامه زنجیره‌ای و براساس پیشرفت کار انجام می‌شود و در بحث طراحی و نظارت نیز سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی برای اعمال 50 درصد تعرفه شهری بر روستاها اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی سامانه جامع روستایی برای کاهش مراجعات مردم به شهر و پرداخت تسهیلات ویژه به روستاییان در دستور کار قرار گرفته و امید می‌رود با ارائه خدمات به اقشار کم‌درآمد روستاها نسبت به پرداخت وام قرض‌الحسنه و وام‌های بلاعوض اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید
تامین 11 هکتار زمین برای اجرای مسکن ملی در دیباج سمنان

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تکمیل مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و انعقاد تفاهم‌نامه 20 هزار واحدی با بنیاد مستضعفان در سطح کشور برای محرومیت‌زدایی بسیار مهم و اساسی است و در این زمینه احداث مسکن روستایی برای اقشار کم‌درآمد در اولویت است.

فضلعلی‌زاده ادامه داد: 900 واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شده و 2 هزار واحد از طرح‌های ویژه در دستور کار قرار گرفته و امسال بهره‌برداری از طرح‌های مورد نظر در دستور کار قرار گرفته و تکمیل 106 واحد احداث مسکن برای خانواده دو معلول بود که توانستیم به پایان برسانیم و تحویل دهیم.

ارسال نظرات