مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: آموزش‌های کاربردی مهم‌ترین عامل برای توسعه اشتغال زندانیان در زندان و پس از آزادی است.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۸۷
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رحیم یونسی شامگاه امروز در بازدید از کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندان مرکزی اردبیل با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در شروع سال ۱۴۰۱ که اشتغال را به عنوان شعار سال انتخاب نمودند؛ اظهار کرد: آموزش‌های کاربردی مهم‌ترین عامل برای توسعه اشتغال زندانیان در زندان و پس از آزادی است.

وی افزود: رسیدگی به امور زندانیان و نیاز آنها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای امرار و معاش یکی از دغدغه‌های اصلی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: اگر چه اداره کل فنی و حرفه‌ای از نظر مربی با کمبود مواجه است ولی باید برای جبران این کمبود، از ظرفیت خیرین نیکوکار بهره جست.

وی ادامه داد: در راستای ارتقاء آموزش زندانیان در بالاترین کیفیت، ضروری است تا همه مسئولین با دغدغه‌ای واحد و با یک برنامه‌ریزی مدون و در چارچوب شعار سال تلاش مضاعفی را به عمل آورند.

یاسر امجدی، مدیر کل زندان‌های استان نیز در این دیدار با اشاره به نقش موثر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: از آنجائی که این سازمان متولی اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای است؛ می‌تواند با نوجه به ارتقاء آموزش و مسأله کاهش جرم، نگرش و عزم جدیدی را در جهت پیشگیری از بروز و تکرار جرم پی‌ریزی نماید.

وی تاکید کرد: یکی از زمینه‌های گرایش افراد به سوی اعمال مجرمانه، نداشتن شغل مناسب پس از آزادی است بنابراین پر کردن دوران محکومیت حبس آنها با دوره‌های مناسب آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت دوباره آنها به زندان بکاهد.

 امجدی بیان کرد: در واقع اگر زندانی مهارت شغلی نداشته باشد، آسیب بزرگی به خود و خانواده‌اش وارد می‌شود.

ارسال نظرات