نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انسانی که غفلت بورزد همه چیز خود را از دست می‌دهد، گفت: غفلت از نعمات و موقعیت‌ها تاوان سخت به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۱۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به بی‌توجهی انسان و آثار منفی غفلت از دنیای پیرامون، نعمات و موقعیت‌هایی که پیش روی انسان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: غفلت نسبت به دنیای آخرت از عمده‌ترین غفلت‌ها است و انسان با غفلت از آخرت در همین دنیا نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به آثار منفی غفلت اشاره کرد و افزود: از دست رفتن بصیرت لازم، ناتوانی در شنیدن حقیقت و ضربه به روح و روان پاک انسان از جمله آثار منفی غفلت است که با تاوان سختی به دنبال دارد.

آیت‌الله فلاحتی غفلت را ضد بیداری دانست و تصریح کرد: انسانی که غفلت بورزد همه چیز خود را از دست می‌دهد.

امام جمعه رشت ادامه داد: در هر جا و مکانی نیاز داریم که توصیه و هشدار بشنویم و به کتاب سنت متوسل شویم تا بر اثر غفلت تاوان پس ندهیم.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی و غفلت می‌تواند باعث سرنگونی انسان شود، اضافه کرد: یکی از دلایلی که خداوند متعال، عذاب‌های اخروی را متذکر شده این است که در رفتار انسان تأثیر بگذارد.

امام جمعه رشت تاکید کرد: بعضی انسان‌ها گاهی مواقع در امور مادی و دنیوی دست به کارهایی می‌زنند که پشیمانی می‌آورد اما توجه به جوانب زندگی و دنیای پیرامونی موجب آرامش روحی و روانی انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، نعمت خدمت به بندگان خدا را یکی از نعمات بزرگ خداوند برشمرد و بیان کرد: این نعمت بزرگ اکنون در اختیار ماست و موظف هستیم که از فرصت خدمت به مردم استفاده کنیم و امیدوارم خداوند به همه توفیق خدمت بی‌منت و دور شدن از غفلت‌ها عنایت کند.

پایان پیام/

ارسال نظرات