هلال احمر اردبیل به بیش از ۶۱ هزار نفر خدمات دارویی ارائه کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از ارائه خدمات دارویی داروخانه‌های این جمعیت به ۶۱ هزار و ۷۷۴ نفر در ۱۱ ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۹۰
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

هلال احمر اردبیل به بیش از ۶۱ هزار نفر خدمات دارویی ارائه کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حمید قویدل افزود: از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۷۵ نفر بیماران بیمه ای و خاص و هشت هزار و ۲۹۹ نفر نیز مراجعه کننده آزاد بودند.

وی با بیان اینکه داروخانه جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های اردبیل و خلخال فعال هستند، اظهار کرد: این داروخانه سال ۱۳۷۳ به منظور تهیه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، بیماران پیوندی، دیالیزی، سرطانی، شیمی درمانی، MS، بیماری‌های نادر و متابولیکی راه اندازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه راه اندازی داروخانه های هلال احمر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیان کرد: داروخانه‌های جمعیت هلال احمر استان علاوه بر تامین داروهای بیماران خاص داروهای مورد نیاز و کمیاب سایر بیماران را نیز تامین می کند.

قویدل اضافه کرد: در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل سایر خدمات درمانی از جمله دندانپزشکی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی به مراجعه کنندگان ارائه می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در بخش ارتوپدی فنی توانبخشی نیز خدماتی مانند ساخت کفش طبی، کفش و صندل، کفی چرمی، ارتز دست، ستون فقرات، بریس کوتاه، برس بلند، اسپیلنت و پروتز مکانیکی دست، پروتز بالای زانو و پروتز زیر زانو نیز به مردم ارائه می‌شود.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار