خبرهای داغ:
تبریز- معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف روز گذشته و بروز کولاک، راه ارتباطی ۵۰ روستای استان را بست.
کد خبر: ۹۴۹۳۱۲۶
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامرضا رسول زاده، با بیان اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی شهرستان های هشترود و چاراویماق واقع هستند، افزود: تلاش گروه های راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها در جریان بوده و علاوه بر ماشین آلات این شهرستان ها، چند دستگاه لودر و بولدزر نیز برای کمک به بازگشایی راه این روستاها به این منطقه اعزام شده است.

وی اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون گروه های راهداری، راه ارتباطی ۸۵ روستای آذربایجان شرقی را که با مشکل تردد مواجه بودند، برف روبی و به ۱۴۹ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

رسول زاده با بیان اینکه شب گذشته ۲۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک نیز در راهدارخانه ها اسکان داده شدند، گفت: از روز گذشته تاکنون ۷۱۰ کیلومتر -باند از راه های استان برف روبی شده و در جریان این عملیات ۱۱۵ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی تمام راه های شریانی، اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آنها در جریان است، ادامه داد: با توجه به لغزندگی جاده ها، رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودرو خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.

رسول زاده با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف طی امروز در استان، یادآور شد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها