خبرهای داغ:
بنادری:

بزرگترین شاهکار عملیات تخریب در دفاع مقدس را لشکر انصارالحسین(ع) انجام داد

همدان-رئیس سابق ستاد و جانشین فرمانده لشکر انصارالحسین(ع) گفت: در عملیات والفجر ۸ بزرگترین شاهکار عملیات تخریب را لشکر انصارالحسین(ع) انجام می‌دهد که بسیار با شکوه و اثرگذار بوده و نقطه عطفی در دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۹۳۲۳۰
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
بزرگترین شاهکار عملیات تخریب در دفاع مقدس را لشکر انصارالحسین(ع) انجام داد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبدالحسین بنادری در یادواره شهدای تخریب‌چی استان همدان که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با بیان اینکه در زمان جنگ اهداف دشمن را خنثی کردیم، اظهار کرد: لشکر اانصارالحسین(ع) و گردان تخریب همدان در دفاع مقدس بسیار موثر عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه روزهای اولی که من به همدان مامور شدم شناختی از همدانی‌ها نداشتم که در روزهای اول در تنگه چهارزبر الفت عجیبی بین ما شکل گرفت که ماندگار است، گفت: امروز من افتخار می‌کنم که قسمتی از عمرم را در کنار بزرگ مردان و حماسه آفرینان این خطه بوده‌ام.

رئیس سابق ستاد و جانشین فرمانده لشکر انصارالحسین(ع) با اشاره به عملیات والفجر ۸ با بیان اینکه در این عملیات سختی کار بسیار زیاد بود، ابراز کرد: با هر سختی که بود آن ایام سپری شد و رزمندگان آموزش شنا دیدند و با هیجان خاصی در سرمای شدید زمستان عملیات را انجام دادند.

وی از عملیات فاو به عنوان عملیات تخریب بزرگ یاد کرد و افزود: در عملیات والفجر ۸ بزرگترین شاهکار عملیات تخریب را لشکر انصارالحسین(ع) انجام می‌دهد، عملیاتی که بسیار با شکوه و اثرگذار بوده و نقطه عطفی در دفاع مقدس است.

بنادری با اشاره به محاصره کامل آبان توسط عراق ابراز کرد: دفاع آبادان شاه بیت جنگ ایران و عراق است که از سقوط آبادان جلوگیری  کرد که اگر سقوط می‌کرد باز پس‌گیری آن کار بسیار دشواری بود.

وی با بیان اینکه دفاع از آبادان که از سقوط شهر جلوگیری کرد با ارزش تر از حصر آبادان است، تصریح کرد: اگر دشمن به کارخانه نمک می‌رسید فاجعه رخ می‌داد و عملیات با شکست مواجه می‌شد و رزمندگان به اسارت در می‌آمدند.

رئیس سابق ستاد و جانشین فرمانده لشکر انصارالحسین(ع) افزود: منطقه‌ای را به اسم احد نامگذاری کرده بودم که برای همه سوال بود که چرا احد نامگذاری شده است؟ گفتم همه لشکرهای سپاه از دیگر نام‌های جنگ‌های زمان پیامبر(ص) استفاده کرده بودند و این نام دیگر باعث گمراهی رزمندگان نمی‌شد.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در درگیری با عراق باید جاده ام القصر را تخریب می‌کردیم که توسط گردان تخریب انجام شد، عنوان کرد: گردان تخریب بر اساس عشق، ایمان، تعهد، وفاداری و با محاسبه که از خصوصیات آنها بود  این کار را انجام دادند.

بنادری با اشاره به اینکه امید همه رزمندگان به سلحشوران گردان تخریب بود که با هنرنمایی بی بدیل در تاریخ دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، یادآور شد: گردان تخریب از طرفی مظلوم بودند و از طرف دیگر شجاعانه و با ایمان به جاده می‌زدند.

وی با بیان اینکه در عملیات فاو گردان تخریب به نحوی جاده ام القصر را شکافته بود که دشمن نمی‌توانست حرکت کند، خاطرنشان کرد: دشمن پشت حفره ایجاد شده ماند و عملیات موفقیت آمیز بود.

رئیس سابق ستاد و جانشین فرمانده لشکر انصارالحسین(ع) با بیان اینکه بعد از عملیات فاو شهید میثمی و سردار صفوی نماینده امام خمینی (ره) در سپاه من را دیدند و گفتند به  راستی که شما انصار حسین (ع) هستید و همان روز تیپ به لشکر تبدیل شد، بر لزوم بازگویی خاطرات و رشادت‌های شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس تأکید و عنوان کرد: جوانان دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ به یادگار گذاشتند.

در پایان این مراسم از خانواده شهید مازویی شهید شاخص سال تقدیر و از لوح فشرده معبر رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار