شاهرود_ امام جمعه شاهرود، گفت: هیچ ملتی به خاطر وجود ضعف، دستاوردهایش را انکار نمی‌کند و خود را دست کم نمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۲۴
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

هیچ ملتی به خاطر وجود ضعف، دستاوردهایش را انکار نمی‌کندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با اشاره به در پیش بودن ماه شعبان، اظهار کرد: ماه شعبان مشترکاتی از جمله دعا و استغفار با ماه رجب دارد و صلوات شعبانیه که چکیده زیارت جامعه کبیره است می‌تواند ولایت مردم را از جهات علمی و عملی مستحکم کند.
او به روایتی از امام جعفرصادق (ع) مبنی بر اینکه در ماه شعبان ذکر صلوات بسیار ثواب دارد، اشاره کرد و گفت: شعبان ماه شفاعت نام گرفته، چون پیامبر اکرم (ص) هر کس را که بسیار صلوات بفرستد، مورد شفاعت قرار می‌دهد.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله‌های رخ داده در داخل و خارج از کشور افزود: کمک به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه توسط کشور‌های دیگر بسیار قابل ستایش است، اما بخاطر تحریم‌های ظالمانه مدعیان دروغین حقوق بشر تنها ۱۳ کشور توانستند به مردم سوریه کمک کنند.
او با اشاره به اینکه تاکنون ۶۵ کشور دنیا در کمک‌رسانی به مردم ترکیه شرکت داشتند، ابراز کرد: رفتار دوگانه غرب و مدعیان دروغین حقوق بشر موجب شده هنوز بسیاری از مردم سوریه در زیر آوار ناشی از زلزله اخیر بمانند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بسیاری از ملت‌ها قصد کمک به مردم زلزله‌زده سوریه را دارند، اما با وجود تحریم‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، اظهار کرد: ملت دنیا باید بیدار شوند و این گسل نشأت گرفته از تمدن تک‌قطبی مادی غرب را از بین ببرند.
امینی به سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به کشور چین اشاره کرد و گفت: این سفر با هدف اقتصادی و امنیتی مطابق با قرارداد ۲۵ ساله انجام شد تا در برابر یکه‌تازی توهمی آمریکا و غربی‌ها از فشار بر ملت ایران کاسته شود.
او با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدارِ جمعی از مردم آذربایجان، افزود: رهبر معظم انقلاب راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را «شنبه تاریخی» و روز حماسه‌سازی ملت ایران خواندند و پیام ملت را حمایت کامل از انقلاب اسلامی برشمردند.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: در این روز تاریخی با وجود تبلیغات، ایجاد جو ناامیدی بین مردم و اغتشاشات پاییز و همچنین سرمای هوا، شمار بیشتری از مردمِ همیشه در صحنه برخلاف خواسته دشمنان به نسبت سال‌های گذشته در این راهپیمایی شرکت کردند.
او به موضع دشمنان مبنی بر اینکه انقلاب ایران رو به ضعف است، اشاره کرد و گفت: اگر این انقلاب رو به ضعف است، پس چرا این همه هزینه می‌کنید؟ این سرمایه‌گذاری نشان از قدرت نظام اسلامی است.
امینی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق استقامت ملت ایران است، ابراز کرد: برخی افراد هنوز متوجه نمی‌شوند که راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس چه آثار و برکاتی دارد.
او به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ضعف‌های عمده‌ای از جمله تورم، گرانی و کم ارزش شدن پول کشور وجود دارد، اشاره کرد و افزود: می‌توان با مدیریت درست به مانند صنعت دفاعی، بهداشت و درمان، صنعت فولاد و نانو، به اهداف رسید تا جایی که نقاط ضعف به قوت تبدیل شود.
امام جمعه شاهرود، تصریح کرد: هیچ ملتی به خاطر وجود ضعف، دستاوردهایش را انکار نمی‌کند و خود را دست کم نمی‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها