خبرهای داغ:

تولد سه قلو‌های تحت حمایت مرکز مردمی نفس

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس از تولد سه قلو‌های تحت حمایت مرکز مردمی نفس فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۳۵
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

سرهنگ پاسدار حسین صمصام مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز با بیان اینکه یکی از چالش های کاهش جمعیت، اسقاط جنین های سالم به دلایل غیرمنطق توسط خانواده هاست، اظهار داشت: متاسفانه در سالهای اخیر آمارهای گزارش شده توسط منابع رسمی از جمله وزارت بهداشت، نگران کننده است.
وی با بیان اینکه مطابق احکام فقهی و شرعی دین اسلام و فتوای علما، اسقاط جنین جایز نیست، مگر در صورتی که برای مادر خطر جانی داشته باشد، تصریح کرد: اسقاط جنین در هر مرحله ای از بارداری که باشد، حلاف شرع و قانون است که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی خانواده ها، این اقدام ناشایست صورت می گیرد.
صمصام با اشاره به اینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی جهت کمک به حل این چالش و مسئله، با شناسایی و احصاء مسائلی که باعث می شود خانواده ای تصمیم به اسقاط فرزند سالم خود بگیرد، از اقدام به راه اندازی مرکز مردمی نفس خبر داد و تاکید کرد: در این مرکز سه اقدام اساسی انجام می شود که فرهنگسازی و آموزش با استفاده از همه ظرفیت های جامعه از جمله علما، اساتید، سخنرانان، مداحان، معلمین، گروه های جهادی و امثالهم قدم اول است.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه بیان مسایل فقهی و شرعی در سطح جامعه، بخصوص زنانی که در سن و شرایط بارداری قرار دارند، از جمله مواردی است که این سازمان برای جلوگیری از کاهش سقط جنین انجام می دهد، ادامه داد: بیان کردن چالش های دیگر کاهش جمعیت از جمله تک فرزندی، و فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند، از دیگر راهکارها در قدم اول است.
وی گفت: دومین فعالیت مرکز مردمی نفس، شناسایی و شبکه سازی واسطه ها و برگزاری جلسات توجیهی با زوج های جوان است که این واسطه ها، پزشکان، ماماها، مراقبین سلامت، بهورزان، عطاری ها و امثالهم هستند که افرادی که جهت سقط جنین به آنها مراجعه می کنند را به مرکز نفس معرفی کرده و مشاورین اقدام به مشاوره فقهی، پزشکی، قانونی و تخصصی به آنها می کنند و سعی در کمک به آنها برای انصراف آنها از این عمل دارند.
به گفته صمصام، اقدام سوم مرکز مردمی نفس، حمایت از افرادی است که از اسقاط جنین سالم خود منصرف می شوند.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، حمایت های تخصصی بهداشتی درمانی و پزشکی رایگان، از جمله ویزیت متخصصین، سونوگرافی، انجام آزمایشات، مشاوره را از خدمات تخصصی مرکز نفس معرفی کرد و گفت: یک سری خدمات عمومی هم به نیابت از ارگان های مرتبط به این افراد ارائه می کند.
وی افزود: مرکز مردمی نفس در فارس، از خردادماه 1401 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت خود را آغاز کرد که تا امروز، 51 خانواده بعد از ارتباط با این مرکز، از اسقاط جنین منصرف شده اند.
صمصام با بیان اینکه در روز 26بهمن ماه سال جاری یکی از این مادران که سه قلو باردار بود و سه ماه قبل به این مرکز مراجعه کرد، بعد از مشاوره و حمایت از وی، از سقط جنین منصرف شد، فرزندان خود را سالم در بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز به دنیا آورد، تاکید کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولین از مرکز مردمی نفس، شاهد تغییر نگرش آحاد جامعه به مقوله فرزندآوری و کاهش آمار اسقاط جنین باشیم.
وی ادامه داد: تا پایان اسفندماه شعبه های مرکز نفس در اکثر شهرستان های استان فارس راه اندازی می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار