خبرهای داغ:
روایت بسیج از مسجدی که به پایگاه فرهنگی پرند تبدیل شد؛

از وام اشتغالزایی تا آموزش ۲۰۰ دانش آموز در مسجد امام صادق (ع) پرند

به معرفی مسجدی در جنوب غربی تهران پرداختیم که در اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی پیشتاز است و صدها دانش آموز علاقمند پرندی را به برنامه های جانبی خود جلب کرده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۹۷۹
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

آموزش روزانه ۲۰۰ دانش آموز مهرنشین در مسجد امام صادق (ع) پرند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، کیلومترها دورتر از پایتخت و در جنوب غربی تهران، مسجدی را می توان دید که به پایگاه آموزشی و فرهنگی صدها نوجوان و جوانی تبدیل شده است که به دور از امکانات رفاهی و فرهنگی توانستند، موفقیت هایی را برای خود و محله اشان رقم زنند، منطقه ای که حتی یک صندلی کتابخانه و یا فرهنگسرا هم پیدا نمی شود، دانش آموزان و جوانان، این مسجد را به بزرگترین پایگاه فرهنگی هنری برای خود تبدیل کردند.

مسجدی در انتهای غرب فاز6 پرند (کوه نور) که هزاران واحد مسکونی، به دور از زیرساخت های فرهنگی و هنری  دارد و این مسجد به پایگاهی پیشتاز در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است. اگرچه مدارس آموزشی در این منطقه ساخته و فعالند اما نبود فرهنگسرا و فضاهای ورزشی موجب شد تا مسجد امام صادق (ع) واقع در غرب فاز ۶ شهر پرند به مرکز اجتماعی و آموزشی در فاز شش پرند تبدیل و معرفی شود.

حجت الاسلام علی رزاقی مدیرهیات امنای مسجد امام صادق(ع) در گفت وگوی با خبرنگار خبرگزاری بسیج، عنوان کرد: هشت سالی از راه اندازی و بهره برداری این مسجد می گذرد، با همت و تلاش ساکنان این منطقه و برخی خیرین موفق شدیم تا این مسجد را از نظر عمرانی توسعه  و تجهیز داده و برای برگزاری کلاس های متنوع اجتماعی و فرهنگی آماده سازیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در برنامه های مهم اجتماعی فرهنگی در سطح منطقه، پیشتاز و فعال هستیم و توانستیم با داشتن پایگاه بسیج، در دیگر عرصه های فرهنگی و مناسبتی شناخته شویم.

امام جماعت مسجد امام صادق(ع) پرند، با اشاره به اینکه روزانه 200 دانش آموز از کلاس های این مسجد استفاده می کنند، گفت: کلاس های ریاضی، عربی، زبان، علوم، شیمی و.. به صورت رایگان  و با اساتید مجرب، به صورت برنامه ریزی شده در طول هفته برای دانش آموزان ارایه می شود. دانش آموزانی که مستعد و با پتانسیل های خود موجب سرافزازی محله و سربلندی ما در مسابقات مختلف علمی و فرهنگی هستند.

این طلبه جهادی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 300 خانوار تحت پوشش در مجموعه مسجد محله، وجود دارد، افزود: خوشبختانه ، خانه خدا از حالت نماز به یک مجموعه فعالیت های فرهنگی اجتماعی درآوردیم و با داشتن صدها خانواده نیازمند توانستیم، برنامه های رایگان درمانی و آموزشی ارایه دهیم.

این فعال فرهنگی پرند، تصریح کرد: ویزیت رایگان و برنامه های درمانی تست دیابت و فشار خون معرفی به کمیته امداد برای وام خوداشتغالی و معرفی به شهرک صنعتی پرند برای اشتغال از دیگر برنامه های ما است که در کنار برگزاری غرفه اقتصاد مقاومتی در دهه فجر توانستیم، کمک های خوبی به خانواده های کم برخوردار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این مسجد در فعالیت های درمانی در شهر پرند پیشتاز است، تاکید کرد: این مسجد با داشتن «خانه عالم» که آن را نزدیک به 3 سال است در خدمت اورژانس بهداشت و درمان و به صورت رایگان قرار داده است موفق شده تا ویزیت رایگان برای ساکنان فرهیخته این منطقه ارایه دهد.

خوشبختانه مسجد امام صادق(ع) پرند به بزرگترین محل رفت و آمد مردم مهرنشینی تبدیل شده است که این مکان معنوی را پشتیان و حامی خود در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می دانند. علاوه بر اجرای برنامه ها و مراسم های محله محور با حضور حداکثری مردم هم مناسبت ها ملی و مذهبی با شکوه تمام برگزار می شود./

گفت وگو از: روح الله فرقانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها