خبرهای داغ:
سردار فدوی در یادواره شهید «قهاری سعید»:

وجود ۴۴ هزار شهید پاسدار از افتخارات تکلیف‌مدارانه است

همدان-جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بااشاره به وجود ۴۴ هزار شهید پاسدار گفت: پاسداران در طول ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به انجام تکالیف پاسداری همت گماردند.
کد خبر: ۹۴۹۴۲۸۳
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

وجود ۴۴ هزار شهید پاسدار از افتخارات تکلیف‌مدارانه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرتیپ پاسدار علی فدوی امشب در مراسم بزرگداشت سردار شهید «سعید قهاری سعید» و شهدای مربی مرکز آموزش قدس همدان که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با بیان اینکه افتخار پاسداران انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب است، اظهار کرد: این افتخار چه برای آن‌ها که در عرصه انقلاب بودند و شهید شدند چه آن‌ها که منتظر هستند و به مثابه هم پیمانانشان پای کار هستند تا تکلیف خود را به سر انجام برسانند، وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۴۴ هزار شهید پاسدار در کشور عنوان کرد: این از افتخارات تکلیف‌مدارانه است که پاسداران در طول ۴۴ سال و از روز اول انقلاب اسلامی و از زمان تاسیس سپاه یک روز نبوده که به انجام تکالیف پاسداری از هر نوعی که هست و خواهد بود بالاترین همت را نگمارند، بنابراین مصداق کاملی برای فرموده امام خمینی (ره) شدند که ما مکلف به انجام تکلیف هستیم نه نتیجه.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: آن چیزی که خداوند از ما خواسته انجام تکلیف است و نتیجه را خدا رقم خواهد زد نه بندگان خدا؛ و همه مطمئن بودند که بهترین و بالاترین نتیجه را خدا رقم می‌زند که در این ۴۴ سال گذشته هم اینگونه بوده است.

سردار فدوی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا و دنیای استکبار علیه انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۴ سال گذشته تصریح کرد: آمریکا به عنوان خبیث‌ترین خبیثان عالم و ایادی آن و همه کسانی که دنباله رو او هستند و هویت مستقلی  ندارند، از سحر ۲۴ بهمن ماه سال ۵۷ تا به امروز با انقلاب اسلامی جنگیدند، اما با وجود این دشمنی‌های ۴۴ ساله کوچک‌ترین پیروزی برای آن‌ها رقم نخورده است.

وی  با تاکید بر اینکه نتیجه ۴۴ سال نبرد جبهه حق و باطل شکست جبهه باطل بوده است، عنوان کرد: اگر بعد از ۴۴ سال دشمن با عنوان دشمنی‌ها و با داشتن بهترین امکانات و تجهیزات به کوچک‌ترین پیروزی دست نیافته و با وجود کمک همه کشور‌هایی که با او همراه بودند و نقش خود را در عرصه‌های مختلف اعم از نظامی، اقتصادی، عملیات روانی، رسانه‌ای و ... علیه انقلاب اسلامی ایفا کردند، اما به نتیجه نرسیدند به این دلیل است که طبق آیه قرآن در جنگ بین جبهه حق و باطل پیروزی برای جبهه حق است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه وعده خداوند حق است و به صراحت و روشنی در قرآن بر پیروزی جبهه حق علیه باطل وعده داده است، اضافه کرد: کیفیت پیروزی هم توسط خدا اعلام شده است، در وعده خداوند تخلفی نیست اما در همه وعده‌های خداوند شرطی وجود دارد که در صورت انجام آن وعده خداوند نیز محقق می‌شود و آن این است بندگان خداوند تکالیف خود را انجام دهند و اگر این تکلیف انجام نشود، قاعده پیروزی هم انجام نمی‌شود.

سردار فدوی با بیان اینکه در طول تاریخ هم مقاطعی بوده که این قاعده اجرا نشده و پیروزی برای جبهه حق صورت نگرفته است، گفت: در زمان پیامبر گرامی(ص) نیز مسلمانان جایی که به دستور پیامبر(ص) عمل نکردند شکست خوردند. 

وی با اشاره به اینکه در طول 44 سال پس از پیروزی انقلاب، کل نظام و انقلاب و همه دلدادگان انقلاب اسلامی و مردم به تکالیف خود عمل کرده‌اند، بیان کرد: بنابراین خداوند هم به وعده خود عمل کرده و پیروزی حاصل شد و دشمنان شکست خوردند.

سردار فدوی با تاکید بر اینکه باید تمام باور و توجه خود را به انجام تکالیف معطوف کنیم که این تکالیف در توان بندگان خدا است، تصریح کرد: خداوند هیچ تکلیفی خارج از توان بندگان مشخص نکرده است و فرموده که اگر شما قسمت کوچک کار را انجام دهید قسمت اعظم آن را من انجام می دهم و پیروزی را برای شما رقم خواهم زد که در طول 44 سال گذشته هم این چنین بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش آفرینی های شهید قهاری سعید در دوران انقلاب، با بیان اینکه ایشان تنها به انجام تکلیف توجه می کرد، گفت: این شهید معز هم از مردان بزرگ این مرز و بوم برایش مهم نبود که اهل کجاست و در کجا باید تکلیف انجام دهد، در هر منطقه و عرصه ای که به وجود ایشان نیاز بود حضور داشت و خود را مکلف به انجام تکلیف می دانست که البته این خاصیت همه پاسداران، دلداگان انقلاب و بسیجیان بوده و است که عنایت خداوند بی حد و اندازه بود و انتقال نسلی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خبیثان عالم به دنبال این بودند که انقطاع نسلی در ایران اسلامی صورت گیرد، اضافه کرد: ما نسلی داریم که از ابتدای انقلاب بودند و همه روال های انقلاب را خود شاهد بودند و از پشتیبانی قوی برخوردار هستند اما نسل بعدی این اتفاقات را ندیده بودند و دشمن با اشتباه محاسباتی خود تصور می کرد که دیگر آن نسل وجود ندارد اما وقتی در دهه 90 شرایط سخت‌ پیش آمد و قرار شد که به میدانی به مراتب سخت تر از جنگ تحمیلی بروند باز هم می‌بینیم که به میدان رفتند و هزار کیلومتر دور از مرزها بی‌نظیر تکلیف خود را انجام دادند و این نتیجه رقم خورد که دشمن را به حقارت کشاندند و شکست را بر او تحمیل کردند که این قاعده مهمی است و باید به آن توجه داشت.

سردار فدوی با بیان اینکه در چند ماه اخیر نیز دشمن اشتباه محاسباتی انجام داد که از بزرگترین اشتباهاتش در طول 44 سال اخیر است، اظهار کرد: دشمن تصور می کرد به لحاظ شرایطی که پیش آمده و به دلیل آنکه در فضای مجازی بیش از دو سال بر روی چشم و گوش نسل جدید ما کار کرده است می توانند وارد جنگ و نبرد با ما شوند و امیدوار به پیروزی بودند اما محاسبات آنها غلط از آب در امد و خداوند آنها را شکستی بزرگتر از همه شکست های قبلی مواجه کرد.

وی اضافه کرد: این شکست آنچنان بزرگ بود که خیلی ها خودشان را لو دادند و ذات خود را نشان دادند چون تصور می کردند که یک شبه کار نظام تمام است اما چون استحکام و قدرت این نظام از سوی خداوند است و خداوند این وعده راداده که اگر تکلیف را انجام دهید مابقی آن با من است پیروزی برای شما رقم خواهد خورد که اینچین هم شد و دشمن در جریان اخیر با شکستنی مفتضحانه مواجه شد و ما باید این را دنبال کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر این که باید هم کارهای نکرده را و هم تکالیف باقی مانده را هم محکم به پایان بریم و به اتمام برسانیم و هم مواظبت کنیم، تصریح کرد: دشمنان و خبیثان عالم که روی چشم و فکر و ذهن فرزندان ما کار می کنند، می خواهند جهنمی برای ملت ما درست کنند و دنبال خیرخواهی ما نیستند بنابراین باید هوشیار بود و در هر شرایطی تکالیف را به خوبی انجام داد.

وی با بیان اینکه اولین تکلیف ما این است که بفهمیم تکلیف ما در هر زمان چیست، بیان کرد: خدا را شاکریم که ولی خدا بر ما فرماندهی کرده و امامین انقلاب اسلامی بر ما فرماندهی و امامت کرده و در بزنگاه های مختلف تکالیف را برای ما روشن و شفاف مشخص کرده اند.

سردار فدوی قوی عمل کردن را دیگر تکلیف برای پیروزی برابر جبهه باطل عنوان کرد و ادامه داد: تکلیف ما این است که آن چنان قوی عمل کنیم تا افرادی که از واقعیت های جامعه دور شده اند هم متوجه شوند که قطعا تکلیف ساده‌ای نیست.

وی با نکوداشت مراسم یادواره شهدا و بیان اینکه باید در مراسم شهدا به فکر خودمان باشیم چرا که شهید به تکلیف خود عمل کرده و به درجه والا رسیده و ما با این جمع شدن ها نمی توانیم مقام شهید را درک کنیم، خاطر نشان کرد: ما باید به این فکر باشیم که از شهید الگو بگیریم و به تکلیف خود عمل کنیم چرا که خداوند مقام شهید را بزرگ کرده و در مرتبه والا قرار داده است بنابراین باید از شهدا مدد بگیریم تا به تکالیف خود عمل کنیم تا ما هم در جایگاه آنها قرار بگیریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: باید تمام هم و غم ما این باشد که تکلیف را انجام دهیم چرا که در این صورت رحمت خداوند شامل حالمان می شوند بنابراین در هر زمان تکلیفی به هر کسی وارد است که باید آن را درک کند و به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: باید از شهید قهاری سعید، شهید همدانی و دیگر شهدای استان مدد بگیریم تا به تکلیف خود عمل کنیم که اگر به تکالیف خود عمل نکنیم قاعده خداوند اعمال نمی شود بنابراین باید هر روز بر تکالیف خود متمرکز و برای انجام آن در تلاش باشیم تا خداوند بهترین نتیجه را برای ما رقم بزند.

فدوی با تاکید بر اینکه در این بلوای شیطانی بزرگی که گذشت تمام هیاهوی شیطان به میدان آمد اما بصیرت مردم و بصیرت تمام زنان و مردان و فرزندان انقلاب اسلامی به صورتی بود که دشمنان انقلاب با شکست بزرگی مواجه شدند، افزود: متاسفانه ما نمی توانیم از پیروزی های خود بهره کامل را ببریم و از آن یاد کنیم در حالی که این پیروزی که به دست آمد از همه پیروزی های قبلی بزرگ بود، یک جنگ احزاب کامل علیه ایران اسلامی بود که همه خبیثان به کار آمدند تا انقلاب اسلامی را شکست دهند ولی نتوانستد ذره ای خدشه به انقلاب اسلامی وارد کنند.

وی با تاکید بر اینکه امریکا شیطان بزرگ دائم فریاد می زد که باید علیه ایران اقدام کنیم و تمام امکانات دنیایی و مادی را برای این امر به کار گرفت اما قاعده خدا در مدد بر جبهه حق قرار گرفت و امریکا با شکست مواجه شد، اضافه کرد: درود بر همه کسانی که در طول 44 سال انقلاب پایداری کردند و شکست را بر دشمن تحمیل کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر تکلیف را انجام دهیم طبق وعده الهی پیروزی از ان جبهه حق است، خاطر نشان کرد: ما خود این 44 سال را تجربه کردیم و از تارخی یاد نمی کنیم، خودمان در بطن ماجرا بودیم تمام ملت ایران در بطن ماجرا بوند و 44 سال را به عنوان بهترین سکو تا بی نهایت فرض می کنیم تا شکست قطعی بر دشمنان وارد شود تا پرچم انقلاب به دست صاحب الزمان(عج) برسد و در ان زمان همه مردم حلاوت و شیرینی حکومت اسلامی را در دنیا خواهند چشید که این قطعی است اما مهم این است که بدانیم ما چه نقشی در این انقلاب داریم و در کجا ایستاده ایم.

وی با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان تمامی ندارد و نبرد حق و باطل از اول شروع شده و تا اخر هم ادامه دارد و تمام شدنی نیست، تصریح کرد: ما باید به عنوان مسلمان و کسانی که در زمان انقلاب اسلامی هستیم مطمئن باشیم که در جبهه حق هستیم و نباید ادم « اما و اگر» باشیم به طوری که متاسفانه دشمنان در فضای مجازی و رسانه های خود به دنبال القای این به مردم هستند.

فدوی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور ، حل این مشکلات را در گرو انجام تکالیف دانست و خاطر نشان کرد: اگر به تکالیف عمل کنیم مشکلات هم برطرف می‌شود چرا که حل مشکلات اقتصادی آسان تر از میدان جنگ است چرا که نیاز نیست جان بدهیم فقط باید صادقانه و با تمام توان پای کار باشیم که در نهایت خداوند پیروزی را رقم خواهد زد.

 

خبرنگار: طیبه یوسفی مظاهر

انتهای پیام/

ارسال نظرات