مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی مطرح کرد

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌ های استان

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۲۴ هزار میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده در ۹ ماه امسال به شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های استان مرکزی پرداخت شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۴۹۸
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

سید بهاالدین میرمحمدی، مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با بیان اینکه  در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۶۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است، گفت: میزان وصولی پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های استان مرکزی هم در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته‌ است.

وی افزود: از مجموع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد سهم سلامت، چهار درصد مالیات و چهار درصد عوارض است که عوارض مالیات بر ارزش افزوده وصولی در هر ماه، تا پانزدهم ماه بعد بر اساس جمعیت هر شهر و روستا، برای انجام امور عمرانی شهری و روستایی به حساب شهرداری‌ ها، دهیاری‌ ها و در روستاهای بدون دهیاری به حساب فرمانداری‌ ها واریز می‌ شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی تصریح کرد: بیش از دو برابر بودجه عمرانی مصوب استان، امسال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده، به صورت نقدی برای امور عمران و آبادانی شهری و روستایی به حساب شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های استان مرکزی واریز شد.

میرمحمدی ادامه داد: از مجموع عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده به شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های استان، یک‌ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی است که بر اساس ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، نیم درصد تا یک و نیم درصد بر اساس شدت آلایندگی از فروش شرکت‌ هایی که توسط محیط زیست استان آلاینده اعلام می‌ شوند، به عنوان عوارض آلایندگی یا عوارض سبز وصول شده و بر اساس مصوبه کارگروه استان بین مناطق متأثر از آلودگی توزیع می‌ شود.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال حدود یک‌ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود، کاهش وصولی داشته ایم و علت هم به دلیل معرفی نکردن صنایع آلاینده در سامانه محیط زیست است و این اداره‌کل آمادگی دارد تا در صورت اعلام صنایع آلاینده توسط محیط زیست استان، نسبت به وصول عوارض آلایندگی اقدام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار