به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان زوج‌های جوان ‌باید تلاش کنند در تمام طول زندگی خود اخلاق اسلامی را رعایت کنند زیرا منجر به ایجاد آرامش در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۴۵۸۱
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

به گرارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در مراسم ازدواج ۲۰ زوج پاسدار و فرزندان پاسدار در سالن اجتماعات مجتمع یاس رشت با بیان اینکه استان با ازدواج خود درجات عالی معرفت را کسب می‌کنند، اظهار کرد:زوج‌ها اگر ازدواج نکند برای ادامه زندگی پخته نمی‌شود لذا تمامی جوانان باید در اجرای سنت پیامبر(ص) اهتمام لازم را انجام دهند.


وی با اشاره به نقش ازدواج در پختگی انسان در حوزه‌های مختلف گفت:  انسان با ازدواج ۵۰ درصد پختگی خود را به دست آورده و با آوردن فرزند مابقی پختگی خود را به دست می‌آورد زیرا فرزند میوه و ثمرات زندگی است.


نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حفظ حریم زوج‌ها توسط یک دیگر بیان کرد: طبق آیات و روایات پیگیری امور منزل بر عهده خانم منزل بوده و آقایان باید به این حریم همسر خود توجه کنند زیرا این درک متقابل بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند

.
فلاحتی تحقیر زوج‌ها از یکدیگر در مقابل دیگران را یک آفت برای معنویت زندگی دانست و بیان کرد: داماد و عروس مقابل خانواده خود حق تحقیر هم را ندارد و فقط باید از کمالات خود بگویند زیرا در غیر اینصورت معرفت از این زوج‌ها خارج می‌شود.


وی با اشاره به نشانه‌های زوج‌های با ایمان در جامعه افزود: پایبندی به عفاف، حجاب، نماز سر وقت و احترام متقابل از جمله ویژگی‌های زوج‌های جوان مسلمان است زیرا در این صورت فرزندان آنان بسیار مومن و با ایمان خواهند شد.


نمایندگی ولی فقیه در گیلان یکی از ویژگی‌های مردم ایران ‌را خانواده دوست بودن آنان دانست و تصریح کرد: در دنیا هیچ مردمی به مانند مردم ایران عاشق خانواده و زندگی خود نیستند و جالب اینکه هر زن غیر مسلمان که مسلمان می‌شود به دلیل پایبندی زوج‌های ایرانی به زندگی خود است.


فلاحتی با بیان اینکه زوج‌های جوان ‌باید تلاش کنند در تمام طول زندگی خود اخلاق اسلامی را رعایت کنند، گفت: یکی از چیزهای عمده که زوج‌ها را با معضل مواجه کرده است‌‌چشم تو هم چشمی است که هزینه‌های زنوگی‌ را سرسام‌آور کرده است لذا هم زن و هم شوهر باید قناعت را سرلوحه امور خود قرار داده و اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

پایان پیام/

ارسال نظرات