خبرهای داغ:
زلفی‌گل در نخستین کنگره شهدای مهندس استان همدان:
همدان-وزیر علوم بابیان اینکه در سال جاری توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و پارک‌های علم و فناوری شده است، گفت: در این راستا امسال ۴۰ هزار شغل دانش بنیان ایجاد شده است گرچه این تعداد قابل توجه نیست.
کد خبر: ۹۴۹۴۶۲۳
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
امسال ۴۰ هزار شغل دانش بنیان ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی زلفی گل در نخستین کنگره شهدای مهندس استان همدان با بیان اینکه مشکل عمده جامعه و جوانان نبود شغل است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال باید به پروژه ملی تبدیل و همه امکانات کشور برای رفع چالش بیکاری بسیج شود.

وی افزود: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گذاری شد توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و پارک‌های علم و فناوری شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این راستا امسال ۴۰ هزار شغل دانش بنیان ایجاد شده است گرچه این تعداد قابل توجه نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر جوانان شغل داشته باشند امید به زندگی، ازدواج و نشاط در جامعه ایجاد می شود، گفت: رویکرد ایجاد اشتغال هم اینک بیشتر برای دانش آموختگان دانشگاهی است و باید زمینه را برای شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و پارک علم و فناوری هزینه بیشتری شود.

زلفی گل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین بارها تاکید کردند، ادامه داد: ما هنوز نتوانستیم داشته‌های خود را معرفی کنیم و رسانه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگی باید به منویات رهبری انقلاب در این زمینه عمل کنند.

وی با اشاره به پیشرفت دانشگاه‌های سراسر کشور پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروزه دانشگاه‌های همدان از جمله بوعلی سینا پسا دکترا معرفی می‌کنند و مرجعیت علمی آنها شناخته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور به اندازه‌ای است که دشمن ادعا می کند ما تسلیحات نظامی صادر می کنیم ، یادآور شد: ما توریست پزشکی داریم و دانشمندان کشور ما در زمینه پزشکی و جراحی در رشته های مختلف پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

وی افزود: ۷۸ هزار سند علمی منتشر شده است که نشان می دهد ۳۵ درصد از تولیدات علمی کشور ما با مشارکت بین المللی انجام شده است که این امر بیانگر این است که کشورهای خارجی، اساتید ما را به رسمیت می‌شناسند.

زلفی گل با بیان اینکه شهید احمدی روشن گل سرسبد علمی کشور بود اضافه کرد: صدا وسیما باید از زندگی نامه دانشمندان، اساتید و علما مستند تهیه کند و در معرفی این الگو ها و داشته ها توجه بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت: ۴۴۰ انجمن علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد که باید توانمندی های هر یک از رشته ها معرفی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارتباط صنعت و دانشگاه را خواسته اصلی مردم و رهبر معظم انقلاب و ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: دانش باید موجب بروز و ظهور در صنعت شود.

وی ادامه داد: در این راستا مشخص شد که ۷۵ درصد پژوهش های ما در راستای نیازهای ما نیست و وزارت علوم اقدام به راه اندازی سامانه ایده ها و نیازها برای ساماندهی مقالات و تحقیقات دانشجویی کرده است.

زلفی گل افزود: سامانه (دانا) برای آشنایی با نخبگان در حال پیگیری است که اردیبهشت ماه سال آینده رونمایی می شود و در قالب آن می توان کارنامه علمی و فناورانه از دانشمندان داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بنیان پیشرفت جامعه را علم دانست و گفت: با نگاه علم برای رسیدن به هر هدفی می شود راهی یافت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان نیز گفت: نخستین کنگره ۱۱۶ شهید مهندس استان با هدف معرفی نقش موثر مهندسان و نخبگان در هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

مجید رضایی والا با اشاره به اینکه این کنگره در قالب کنگره بزرگداشت سرداران، فرماندهان، امیران و هشت هزار شهید استان همدان برگزار شده است افزود: شناسایی، بزرگداشت شهدای نخبه مهندسی استان همدان و همچنین معرفی این شهدای والامقام به عنوان الگوهای ناب و پرورش یافته در مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، به نسل جوان دانشجویی، از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

همزمان با این کنگره، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های صنعتی و دفاعی استان و شرکت های دانش بنیان برپا شد.

کتاب «مردی با چفیه سرخ» خاطراتی از شهید حاج‌محمود شهبازی جانشین فرماندهی تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله و فرمانده سپاه استان همدان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات