خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛

امام سجاد(ع) کانون کمالات انسانی و ارزش‌های والای معنوی بود

حجت الاسلام صادقی گفت: امام سجاد(ع) همچنان که کانون علم و اندیشه و معرفت بود، تواضع، شکوه، جلال و ابهت خاصی داشت و دارای حلم و بردباری و سعه صدر ویژه ای بود و در یک کلام کانون همه کمالات انسانی و ارزش‌های والای معنوی بود.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۵۰
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین ظهر امروز در جمع کارکنان ناحیه، ضمن تبریک ولادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) در عین حال که زینت عبادت کنندگان، بزرگمرد عبادت، عرفان و سجده بود، مجاهد بزرگ فی سبیل الله نیز بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان همچنان که کانون علم و اندیشه و معرفت بود، تواضع، شکوه، جلال و ابهت خاصی داشت و دارای حلم و بردباری و سعه صدر ویژه ای بود و در یک کلام کانون همه کمالات انسانی و ارزش‌های والای معنوی بود.

صادقی یادآور شد: سجده‌های طولانی حضرت علی ابن الحسین (ع) باعث شد تا ایشان را زین العابدین و سجاد بخوانند زیرا ایشان قبل از هر چیز بنده خالص و صالح خدا بود و سجده‌های طولانی وی هر بیننده را به سوی خدا و پرستش خدا جذب می‌کرد.

این مسئول بیان کرد: دوران امامت حضرت سجاد(ع) مصادف با یکی از سیاه ترین ادوار حکومت در تاریخ اسلام یعنی حکومت عبدالملک است‌. عبدالملک که بدون هیچ نوع پرده پوشی به مقدسات اسلام توهین کرده و آشکارا اصول اسلامی را زیر پا می‏گذارد برای امام سجاد(ع) تنگناهای بسیار شدیدی ایجاد کرد. امام سجاد(ع) نیز به دلیل رعب واختناق شدیدی که در جامعه حکمفرما بود و با کنترل و تسلط شدیدی که حکومت جبار اموی برقرار ساخته بود می‎دانست که قیام در این برهه محکوم به شکست است و نتیجه ای در بر نخواهد داشت به همین دلیل سعی کرد تا با پایداری و اقدام عمیق به فکر تجدید حیات اسلام و بازآفرینی جامعه اسلامی باشد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) در پایان افزود: دعا، از بهترین شیوه های تبیین معارف بلند اسلام و از موفق ترین راه های مبارزه بر ضد رژیم استبداد اموی بود. امام سجاد(ع) با بینشی شگرف و با درک درست زمان، سلاح دعا و مناجات را برای افشاگری تباهی های حکومت وقت و روشنگری افکار عمومی نسبت به حقایق دینی و اسلامی برگزیدند؛ چرا که این شیوه پر نفوذ، توجه و حساسیت عمال اموی را کمتر برمی انگیخت. امام در قالب دعا، افزون بر نشر فرهنگ انسان ساز اسلام، غاصبانه و نامشروع بودن حکومت بنی امیه و بدعت ها و جنایت های آنها را نیز برای مردم تبیین می کردند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها