خبرهای داغ:
یک کارشناس طب سنتی ضمن ابراز خشنودی از اینکه تعداد مراجعه‌کننده به این عرصه افزایش یافته است، گفت: طب سنتی یکی از شاکله‌های مهم دین مبین اسلام است.
کد خبر: ۹۴۹۵۸۶۴
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

فرهاد محمدی کارشناس طب سنتی در گفت و گو با بسیج از آذربایجان غربی، گفت: انتظار داریم، طب سنتی و ایرانی اسلامی استقلال پیدا کند، چون یکی از شاکله‌های تمدن اسلام است، همان طور که قائل هستیم، فقه، نجوم، اصول، منطق و اقتصاد اسلامی وجود دارد، به‌طور قطع طب اسلامی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام کامل‌ترین دین است، به طوری که برای همه زوایای زندگی بشریت نسخه و تجویز دارد، کمااینکه طب نداشته باشد، نمی‌توان ادعا کرد، نسبت به سایر ادیان دیگر دین کامل و مرجعی است.

محمدی ضمن ابراز خشنودی از اینکه تعداد مراجعه کننده‌ها به طب سنتی افزایش پیدا کرده است، چون از طب مدرن قطع امید کرده‌اند، گفت: وزارت بهداشت متولی امر سلامت است، بنابراین نخبگان این موضوع را باید از وزارت بهداشت مطالبه و سوال کنند، چرا روز به روز بیمارستان، درمانگاه، کلینیک و پزشک در حال افزایش است.

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه افزایش تعداد بیمارستان‌ها موضوعی نیست که به خاطر آن بخواهیم افتخار کنیم، ادامه داد: افزایش بیمارستان مترادف با افزایش بیمار است، چنانچه نسبت به تولید محصولات سالم، طبیعی و ارگانیک روی آوریم، در تامین سلامت مردم موفق‌تر خواهیم شد، ولی متاسفانه تنقلاتی نظیر چیپس، پفک، فست‌فود، نوشابه و ... روز به روز بیشتر می‌شود، حال آنکه همه می‌دانیم، این محصولات تا چه اندازه برای سلامتی مضر است.

این بازرس اتحادیه گیاهان دارویی آذربایجان غربی با بیان اینکه چنانچه برای تولید نوشابه مجوز صادر نشود، به طور قطع کودکان و نوجوانان هوس نمی‌کنند، گفت: بزرگسالان تا حدودی می‌توانند از مصرف این مضرات پرهیز کنند، ولی کودکی که قوه عاقله او شکل نگرفته است، در وهم، خیال و ... به سر می‌برد، تا 7 سالگی فقط به دنبال لذت‌جویی است، نمی‌تواند این مباحث را درک کند و قانع شود.

 وی ضمن ابراز تاسف از اینکه برای شیره انگور ارومیه و عرق بیدمشک مجوز تولید صادر نمی‌شود، ادامه داد: اگر به محصولات طبیعی مجوز داده شود، به ضرر مافیای دارو است، حال آنکه به دنبال بیمار شدن مردم هستند، تا داروهای خودشان را به فروش برسانند.

این بازرس اتحادیه گیاهان دارویی یکی از مطالبات فعالان این صنف را برپایی مناظره عنوان کرد و گفت: اگر یک نشست علمی با حضور نمایندگان آن برگزار شود، می‌توان بسیاری از مسائل را روشن کرد.

این کارشناس طب سنتی با طرح این سوال که وزارت بهداشت چرا به محصولات غیرارگانیک با سهولت مجوز صادر می‌کند، اما با محصولات طبیعی مخالفت می‌کند، ادامه داد: هیچ کس هم در بدنه وزارت بهداشت برای این مسئله پاسخگو نیست و همه موضوع را به مافوق خود حواله می‌دهند.

فرهاد محمدی با بیان اینکه اکنون وزارت بهداشت به افزایش بیماری دامن زده است، در نهایت به احداث بیمارستان، اورژانس و ... روی می‌آورد، گفت: بسیاری از سیستم‌های موجود در کشور غلط است، به همین دلیل شرایط فعلی و افزایش بیماری را شاهد هستیم.

ارسال نظرات