خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت امام حسن(ع) شهرستان رزن:

یادواره ۲۶ شهید والامقام روستای قایش با حضور سردار میرزایی برگزار می‌شود

همدان-فرمانده حوزه مقاومت امام حسن(ع) شهرستان رزن از برگزاری یادواره ۲۶ شهید والامقام روستای قایش در شب سالروز شهادت حاج ستار ابراهیمی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۱۶
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

مهدی زارعی خوش‌روش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: یادواره ۲۶ شهید والامقام دفاع مقدس در شب سالروز شهادت حاج ستار ابراهیمی به همت اهالی روستای قایش شهرستان رزن برگزار می‌شود.

وی گفت: یادواره ۲۶ شهید دفاع مقدس روستای قایش با سخنرانی سردار رضا میرزایی، پژوهشگر و مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور و با حضور حاج ولی اله کلامی زنجانی از شاعران و حاج علی ابراهیمی و کربلایی ناصر اشرفی از مداحان اهل بیت(ع)، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت امام حسن(ع) شهرستان رزن بیان کرد: این مراسم روز پنجشنبه 11 اسفندماه همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای قایش شهرستان رزن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از شهدای گرانقدر در واقع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای انقلاب اسلامی است، افزود: تکریم و تعظیم شهید، در واقع تجلیل و تعظیم راه و احترام گذاشتن به هدف والای شهیدان است.

زارعی خوش‌روش عنوان کرد: شهیدان با جان‌فشانی خود این انقلاب را به پیروزی رساندند و این کشور و مرزهایش را حفظ کردند و از این طریق دین خود را به انقلاب، اسلام و ملت ادا کردند.

وی ادامه داد: اکنون نوبت ما است که دین خود را به شهدا ادا کنیم و ادامه دهنده راه و هدف آنان باشیم.

فرمانده حوزه مقاومت امام حسن(ع) شهرستان رزن با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست»، گفت: بزرگداشت و برگزاری یادواره شهدا به منظور مرور خاطرات گذشته نیست بلکه برای تربیت نسل‌های آینده است.

وی تصریح کرد: ترویج مکتب شهادت با برگزاری یادواره‌های شهدا ضروری است و ارزش‌های اسلامی را به نسل آینده پیوند می‌دهد.

گفتنی است؛ شهید حاج ستار ابراهیمی فرمانده گردان ۱۵۵ لشگر انصارالحسین (ع) بود که در سال ۱۳۳۵ در روستای قایش از توابع بخش سردرود شهرستان رزن دیده به جهان گشود و در ایام دفاع مقدس پس از شرکت در چندین عملیات موفقیت آمیز، سرانجام شربت شهادت را در ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ نوشید و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار