عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تبیین هوشمندانه مسائل روز با استفاده از ابزار افزایش سواد رسانه ای، یکی از ضرورت های جهاد تبیین در جامعه امروز است.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۸۲
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه امام صادق (ع)  در دوازدهمین کنگره امام سجاد (ع) در جزیره قشم اظهار کرد: تبیین هوشمندانه مسائل روز با استفاده از ابزار افزایش سواد رسانه ای، یکی از ضرورت های جهاد تبیین در جامعه امروز است و نمونه و الگوی اینچنینی را در مفاهیم دینی نیز سراغ داریم.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی و اثربخش در صحیفه سجادیه، ترویج فرهنگ تبین و ایجاد سواد رسانه ای برای عدم پذیرش اخبار نادرست و بدون تحلیل است.

رییس دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: در دنیای امروز دشمنان جهان اسلام، نقشه های پیچیده ای برای القای ناامیدی و دشمنی خود اجرایی می کنند و افزایش سواد رسانه ای و ترویج فرهنگ تحلیل در مقابله با دشمنان کمک کننده خواهد بود.

حجت الاسلام سعدی تصریح کرد: صحیفه سجادیه در افزایش سواد رسانه ای جهان اسلام و جامعه ایرانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی مهم و اساسی ایفا می کند و می تواند به عنوان الگویی عملی مورد نظر آحاد جامعه باشد.

وی به اهمیت صحیفه سجادیه به عنوان ابزاری در مسیر اصلاح آسیب های اجتماعی نیز یاد کرد و بیان داشت: هر کدام از دعاهای موجود در این کتاب، راه و سر بندگی را به انسان می آموزد و ابزاری توحیدی برای تعالی معنوی انسان است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری از برگزار کنندگان این کنگره نیز بواسطه برگزاری شایسته آن و پیگیری برای رساندن این کنگره به دوازدهمین دوره نیز قدردانی و تداوم آن را نشانه حرکت خوب عوامل این کنگره برشمرد.

ارسال نظرات