خبرهای داغ:

بین نشان حلال و استانداردهای بین‌المللی یکپارچگی وجود دارد

دبير شوراي فقهی حلال و نماينده فقيه ناظر بر امور حلال گفت: تلاش می‌شود، بین نشان حلال و استانداردهای بین‌المللی و استانداردهای سایر کشورهای مسلمان یکپارچگی وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۹۶۲۹۷
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام جلال زروندی دبير شورای فقهی حلال و نماينده فقيه ناظر بر امور حلال با حضور وحید موسی‌پور، سرپرست اداره کل استاندارد استان در جریان بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی از صدور هفت مورد پروانه نشان استاندارد حلال برای فرآورده‌های تولیدی این شرکت خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به اثر وضعی غذاهای حلال در سلامت جسمانی و معنوی انسان‌ها، نشان استاندارد حلال علاوه بر استعمال از قوانین فقهی شرع اسلام نظیر احکام حلیت، صید، ذباحه و اصول فقهی مرتبط، از پیشنهاد‌های صاحب‌نظران در این حیطه استفاده شده است.

زروندی اظهار داشت: در تدوین استاندارد نشان حلال سعی شده است، بین استاندارد نشان حلال و استانداردهای بین‌المللی و ملی سایر کشورهای اسلامی، یکپارچگی ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای ثبت نشان حلال ضرورت دارد، محصول موردنظر فاقد هرگونه مواد مخالف با شرع اسلام باشد، به عبارت دیگر در مواد تشکیل‌دهنده آن از مواد غیرمجاز استفاده نشده باشد.

ارسال نظرات